مقالات

آیا مانتو کرپ مازراتی پرز میدهد؟ + راه حل

پرز کرپ مازراتی

پارچه ‌های کرپ مازراتی بسیار خوش دوخت و مقاوم هستند. جنس پارچه ‌های مازراتی ضخیم بوده، تن خور بسیار خوبی دارد و بدن شما را خوش فرم نشان می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم پارچه کرپ مازراتی که برای دوخت مانتو، شلوار و سایر البسه مورد استفاده قرار می گیرد این است که بسیار خاص و مورد پسند مردم است. در گذشته پرز کرپ مازراتی افراد را دچار مشکل میکرد اما امروزه این پارچه با استفاده از نخ ‌های تاب ‌دار یا پرتابی و فرایند شیمیایی در کارخانه ‌ها تولید می‌شوند. همه پارچه ‌های کرپ از پنبه، ابریشم، پشم، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از الیاف ها تولید می شوند. همین ویژگی باعث شده که روی بافت پارچه کرپ مازراتی دانه ‌های برجسته کوچک به وجود بیاید و حالتی برجسته به پارچه دهد.

پارچه مازراتی چه ویژگی هایی دارد؟

استحکام و ماندگاری بالا

بافت محکم این پارچه آن را بسیار با دوام کرده است و می‌توانید تا چندین سال از آن استفاده کنید. بدون اینکه پارچه آسیب ببیند و بافت خود را از دست بدهد.

درخشندگی

بافت پارچه کرپ مازراتی براق و درخشان است و همین ویژگی آن را برای استفاده در پوشاک لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی بسیار جذاب و زیبا می‌کند.

بافت نرم و لطیف

بافت پارچه مازراتی با اینکه ضخیم و بادوام است اما لطیف و نرم نیز است. به همین دلیل می‌توان در پوشاک کودکان و خردسالان نیز از این پارچه استفاده کرد.

چروک پذیری کمتر

یکی از مهمترین دلایلی که این پارچه را بسیار محبوب کرده است عدم چروک پذیری آن است. بیشتر پارچه ‌ها به دلیل بافت نازک و کم تراکمی که دارند در اثر فشرده شدن سریع چروک می‌شوند و باید آنها را اتو کرد. اما این قضیه در مورد کرپ مازراتی صحیح نیست و هنگام شستن حالت چروک به خود نمی‌گیرد. همچنین همیشه یک دست و صاف است، دلیل آن هم بافت منحصر به فرد و ضخامت بالای آن است.

عدم تغییر رنگ

یکی دیگر از مزیت ‌های پارچه کرپ مازراتی عدم تغییر رنگ آن در صورت شستشو به دلیل وجود درصد کمی پلاستیک در بافت این پارچه است. در نتیجه برای چندین سال می‌توانید بدون اینکه رنگ پارچه تغییر کند از آن استفاده کنید .

 شستشوی آسان

پارچه کرپ مازراتی بافت ضخیمی دارد و پارچه ی حساس و یا ظریفی نیست. همچنین شستشوی آن نسبت به پارچه ‌هایی مانند ابریشم و حریر بسیار آسان‌ تر است و همین ویژگی باعث می‌شود که شما استفاده مداوم و روزانه از آن داشته باشید.

ویژگی های پارچه مازراتی
در صورت پرز شدن پارچه مانتو یا لباس خود می‌توانید برای برطرف کردن آن از روش ‌های زیر استفاده کنید:

۱ . غلتک پرز گیر لباس

۲ . نوار چسب

۳ . استفاده از تیغ

۴ . دستگاه پرز گیر

مطالب بیشتر: چرا مانتو به شلوار می‌چسبد؟ + روش ‌های طلایی رفع چسبندگی

نحوه شستشوی پارچه مازراتی

۱ .شستشوی مداوم و سائیدن پارچه با اجسام سفت باعث پرزشدن بیشتر آن می‌شود، باید با ملایمت و آرامی لباس مازراتی را بشویید.

۲ . بهتر است این پارچه با آب ولرم و با مواد شوینده ملایم شستشو شود.

۳ . برای خشک کردن این پارچه باید آن را در فضای باز قرار دهید و پس از آبکشی، لباس را روی یک آویز آویزان کنید و اجازه دهید تا صبح بماند. در این صورت دیگر نیازی به اتو کشیدن لباس ندارید.

۴ . می‌توانید برای شستشوی پارچه مازراتی از ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید اما حتماً درجه ماشین را کم کنید تا به پارچه آسیبی نرسد.

۵ . برای اتو کشیدن این پارچه اتو را به صورت مستقیم روی پارچه نکشید و از یک پارچه سفید تمیز یا محافظ اتو برای آن استفاده کنید تا رد اتو روی آن نماند.
پارچه کرپ مازراتی بیشتر مناسب چه افرادی می‌باشد؟ این پارچه بیشتر برای کسانی مناسب است که مشغله زیادی دارند و به دنبال یک لباس برای کار با ظاهری مناسب و کیفیت بالا هستند. به دلیل عدم آبرفت و عدم تغییر سایز بعد از شستشو، باعث شده که اکثر فرم‌ های اداری شرکت‌ها و یا فرم ‌های مدارس از این جنس دوخته شوند.

نکته ی پایانی

قیمت پارچه کرپ مازراتی به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد و شما را به فردی خوش پوش و خوش استایل تبدیل می‌کند با سایر پارچه ها متفاوت است. بیشتر خریداران لباس های مازراتی به دلیل ضخیم بودن این نوع پارچه ترجیح می‌دهند آن را بیشتر در فصول سرد سال استفاده کنند. پارچه کرپ مازراتی چروک نمی‌شود، بادوام و مقاوم است و در اثر شستشو رنگ آن تغییر نمی کند. برای از بین بردن پرز پارچه می‌توانید از غلتک پرز گیر لباس، تیغ یا نوار چسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *