مقالات

چرا مانتو به شلوار می‌چسبد؟ + روش ‌های طلایی رفع چسبندگی

رفع چسبندگی مانتو به شلوار

عوامل موثر در چسبندگی لباس ها به بدن

انرژی ‌های مختلفی در اطراف ما وجود دارد که برخی از این انرژی ها موجب بروز اتفاق ‌های بزرگ و کوچک می ‌شوند. گاهی این انرژی‌ هایی که در اطراف ما سرگردان هستند، ما را دچار چالش و دردسر می کنند. این دردسرها هر چند بسیار کوچک هستند ولی امکان دارد استایل و ظاهر فرد را نامناسب و دچار چالش کنند. چسبیدن مانتو به شلوار که معمولا برای بیشتر خانم ‌ها رخ داده و در بیشتر مواقع موجب خجالت فرد شده و استایل و ظاهر او هم نامناسب جلوه می کند، از این چالش ها هستند. در این مطلب به راهکارهای رفع چسبندگی مانتو به شلوار پرداخته می ‌شود تا کمی از این مشکل آسوده شوید.

چرا مانتو به شلوار می‌چسبد؟

چسبیدن مانتو به شلوار و یا به بدن از جمله مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند و همیشه دنبال روش ‌ها و راهکارهایی برای رفع چسبندگی لباس به بدن می گردند. علت چسبیدن لباس به تن، یا مانتو به شلوار وجود الکتریسیته ساکن روی بعضی از لباس‌ ها با جنس پشم، ابریشم و دیگر الیاف مصنوعی است که همین امر موجب چسبندگی لباس‌ها به تن یا به همدیگر می ‌شود.

البته روش ‌های شستشو هم موجب ایجاد چسبندگی لباس ‌ها می ‌شود و باید در زمان شستشو نکاتی را مورد توجه قرار داد تا دچار این مشکل نشویم. در ادامه این مطلب مواردی را در مورد رفع چسبندگی مانتو به شلوار بیان می کنیم.

عوامل موثر در به وجود آمدن الکتریسیته ساکن در لباس ها

موارد زیادی هستند که موجب ایجاد الکتریسیته ساکن در لباس ‌ها می ‌شوند و همین موجب چسبیدن مانتو به شلوار و یا چادر به لباس و… می ‌شود. این موارد معمولا شامل موارد زیر هستند:

رطوبت

رطوبت موجود در هوا به کمتر شدن الکتریسیته ساکن در لباس‌ ها کمک می کند؛ پس در روزهایی که هوا سرد و خشک است، احتمال بیشتری وجود دارد که مانتو به شلوار بچسبد.

نوع پارچه

پارچه‌ های پلاستیکی مانند: نایلون، پلی استر، اسپندکس معمولا خیلی بیشتر از پارچه ‌هایی با مواد طبیعی مثل کتان و پنبه ایجاد الکتریسیته ساکن می کنند.

خشک کردن لباس ‌ها

زمانی که از دمای زیاد برای خشک کردن لباس ‌های خود استفاده می کنید، موجب به وجود آمدن الکتریسیته ساکن در لباس ‌ها می ‌شوید. پس بهتر است برای رفع چسبندگی مانتو به شلوار یا دیگر لباس ‌ها آنها را با دمای کم و پایین خشک کنید.

روش ‌های طلایی برای رفع چسبندگی لباس به بدن

با توضیحاتی که در مورد علل چسبندگی مانتو به شلوار و یا دیگر لباس ‌ها داده شد، چند ترفند طلایی برای رفع چسبندگی مانتو به شلوار هم بیان می کنیم که عبارت اند از:

  • زمان شستشوی لباس ‌ها به آنها نرم کننده اضافه کنید تا الکتریسیته ساکن را کاهش دهد.
  • اگر نرم کننده در دسترس ندارید، به جای آن می ‌توانید از مقدار یک چهارم پیمانه سرکه سفید استفاده کنید که در جای مخصوص مایع لباسشویی ماشین ریخته می ‌شود.
  • لباس ‌های شسته شده را زمانی که مرطوب هستند از ماشین لباسشویی خارج کنید. دقت کنید که لباس ‌های ازجنس پلاستیک  را از لباس ‌هایی از جنس پارچه‌ های طبیعی جدا کنید. خشک کردن زیاد لباس موجب افزایش چسبندگی استاتیک آنها می ‌شود.
  • در زمان شستشوی لباس در ماشین لباسشویی از ورق ‌های خشک کن استفاده کنید تا موجب رفع چسبندگی مانتو به شلوار و دیگر لباس ‌ها شوید.
  • اتو کشیدن لباس هم می ‌تواند در کمتر شدن الکتریسیته ساکن کمک کننده باشد.
  • زمان خشک کردن لباس در ماشین لباسشویی کمی جوش شیرین یا توپ خشک کن پشمی قرار دهید که به کمتر شدن الکتریسیته ساکن در لباس ‌ها کمک کند.
  • از بکینگ پودر هم در رفع چسبندگی لباس به بدن می ‌توان کمک گرفت. اگر لباس‌ ها را با دست می ‌شویید، یک یا دو قاشق بکینگ پودر به آب اضافه کنید که موجب نرم شدن لباس ‌ها شده و چسبندگی را کمتر می کند.
  • اگر بتوانید لباس های خود را از پارچه‌ های طبیعی مانند کتان و پنبه تهیه کنید به کمتر شدن الکتریسیته کمک خواهید کرد.

رفع چسبندگی لباس به بدن

چند ترفند ساده در رفع چسبندگی مانتو به شلوار

علاوه بر نکات طلایی که در رفع چسبندگی لباس به بدن در زمان شستشو بیان کردیم، چند راهکار ساده را هم معرفی می کنیم که می توانند به از بین بردن الکتریسیته لباس مشکی یا هر لباس رنگی دیگری کمک کنند.

این ترفندها عبارت اند از:

  • می ‌توانید به مانتوی خود آب بپاشید یا آن را اسپری کنید.
  • با دست ‌های مرطوب روی لباس خود کشیده که البته در زمان کوتاه جوابگو است.
  • می ‌توان نرم کننده را با آب ترکیب کرده و به لباسی که می ‌چسبد، اسپری کرد.
  • در زمان پهن کردن لباس ‌ها برای خشک شدن از گیره ‌های فلزی برای ثابت ماندن استفاده کنید که در رفع چسبندگی موثر است.
  • پارچه یا دستمالی را مرطوب کنید و روی سطح مانتو یا لباس ‌هایی که می چسبد بکشید
  • می ‌توان برای رفع مشکل از اسپری ‌های ضد الکتریسیته هم کمک گرفت.
  • محیط نگهداری کردن از لباس ‌ها را می ‌توان مرطوب نگاه داشت؛ یعنی از بخور و یا گیاهانی برای مرطوب کردن محیط استفاده کرد.

روش ‌هایی برای رفع چسبندگی مانتو به شلوار بعد از خشک شدن آنها

ترفند های دیگری هم وجود دارد که می ‌توان بعد از خشک شدن لباس ‌ها انجام داد تا کمی از الکتریسیته ساکن آن کاهش پیدا کند و مانع چسبندگی آنها شد.

این ترفندها شامل موارد زیر هستند:

  • بعد از اینکه لباس‌ ها خشک شدند و بعد از جمع آوری آنها سعی کنید همه لباس ‌ها را بتکانید تا بار منفی موجود در لباس ‌ها خالی شود.
  • می ‌توان سنجاق قفلی به لباس‌ های خود آویزان کرد تا بارهای الکتریسیته را تخلیه کند.
  • لباس ‌های خود را برای خشک شدن به آویزهای لباس فلزی آویزان کنید

کلام پایانی

عوامل زیادی باعث می ‌شوند که لباس ‌ها به تن یا به هم بچسبند که بیشتر در زمان شستشو رخ می ‌دهد؛ ولی می ‌توان با استفاده کردن از لباس ‌هایی که با پارچه ‌های طبیعی تولید می شوند، این چسبندگی ‌ها را کمتر کرد. روش ‌هایی که در این مطلب بیان شد هم می ‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *