مقالات

مانتو زمستانی کوتاه مناسب چه کسانی است؟

مانتو مناسب برای افراد قد کوتاه

انتخاب و خرید مانتو برای افراد قد کوتاه یکی از انتخاب ‌هایی است که برای بسیاری از افراد کوتاه قد اهمیت دارد. چرا که این افراد معمولا باید به دنبال تهیه و خرید مانتوهایی باشند که قد آنها را از حد معمول کوتاه ‌تر جلوه ندهد، بلکه او را کشیده و بلند تر نشان دهد. انتخاب کردن مانتو برای افراد کوتاه قد دارای اصول و قواعد خاصی است که با رعایت آن می ‌توان قد را بلند تر جلوه کرد و حتی استایل جذابی را هم به وجود آورد.

سایز ایده آل مانتو برای افراد قد کوتاه

اندازه و سایز مناسب مانتو یکی از گزینه ‌های بسیار با اهمیت در زمان تهیه و خرید مانتو برای افراد قد کوتاه به شمار می ‌آید. زیرا افراد ریز نقش تلاش می کنند، مانتوهایی برای پوشش خود انتخاب کنند که هم قد آنها را کمی بلندتر نشان دهد و هم سایز آنها را کمی لاغرتر جلوه دهد. اگر این افراد در حالت معمولی لاغرتر دیده شوند، قد آنها هم بلندتر دیده می ‌شود؛ پس در زمان خرید مانتو برای افراد کوتاه قد باید دقت شود تا سایز مانتو متناسب با اندام فرد باشد.

چرا که اگر مانتو برای افراد تنگ باشد، موجب جلوه دادن اندام و برجستگی ‌های فرمی بدن می ‌شود و باعث می شود قد او بلندتر دیده نشود. در زمان خرید باید دقت شود، مانتوهایی که انتخاب می کنید، زیاد کوتاه نباشند تا موجب نشوند که قد کوتاه ‌تر به نظر بیاید؛ پس مانتوهایی که قد آنها تا زیر باسن فرد باشد، می ‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. تهیه مانتوهای با قد بلند تا زانوی فرد و یا مچ پا برای افرادی که قد کوتاه یا ریز نقش هستند، فرد را بلند قدتر به نظر می ‌رساند.

راهنمای خرید مانتو برای افراد قد کوتاه

همان طور که توضیح داده شد، افرادی که دارای قد کوتاهی هستند، باید مانتوهایی را تهیه کنند که قد آنها را بلندتر نشان دهد. این افراد باید در زمان انتخاب و خرید مانتو های خود به نکاتی توجه کنند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • خانم هایی که دارای قد کوتاهی بوده و ریز نقش هستند، بهتر این است که از مانتوهایی استفاده کنند که دارای راه ‌های عمودی باریکی باشد. چرا که این خط ‌های عمودی موجب بلندتر دیده شدن فرد می ‌شود.
  • خانم های قد کوتاه از پوشیدن مانتوهای کلوش و گشاد باید خودداری کنند؛ زیرا باعث می ‌شود که کوتاه و چاق ‌تر به نظر بیایند. حتی این افراد باید از پوشیدن مانتوهای چروک هم خودداری کنند.
  • افرادی که از قد کوتاه برخوردار هستند، از پوشیدن مانتوهای خیلی بلند هم باید پرهیز کنند؛ زیرا باز هم باعث می ‌شود که قد آنها کوتاه ‌تر دیده شود. مانتو برای افراد قد کوتاه باید روی زانو باشد و این انتخاب مناسب ‌تری است؛ زیرا قد آنها را هم بلندتر نشان می‌ دهد.
  • خانم ‌هایی که از قد کوتاه برخوردارند، بهتر است از مانتوهای تنگ و ساده که قالب تن هستند، استفاده کنند و اگر احیانا اندازه و سایز شانه و آستین مانتو آنها کمی بزرگ بود، می ‌توانند توسط خیاط آن را سایز کنند.

انتخاب مناسب مانتو برای افراد کوتاه قد

اکثر افراد کوتاه قد به دنبال پوشیدن مانتوهایی هستند که آنها را بلند قدتر و کشیده ‌تر نشان دهد؛ به همین دلیل در خرید و انتخاب مانتو حساسیت ‌های زیادی به خرج می دهند. شاید این افراد می خواهند بدانند که مانتو برای افراد قد کوتاه باید چه مدل و طرحی داشته باشد. ما در این مطلب به چند مدل از مانتو هایی اشاره می کنیم که می تواند مناسب افراد قد کوتاه باشد. این مدل مانتوها عبارت اند از:

مانتو های دوکی شکل

این مدل مانتوها در بخش وسط مانتو پهن ‌تر می ‌شوند که برای افراد قد کوتاه گزینه بسیار مناسبی است.

مانتوی کوتاه

مانتوهای کوتاه زمستانه یا تابستانه که قد آنها تا زیر باسن فرد می ‌رسد، باعث می ‌شود قد آنها بلندتر به نظر بیاید. برای مثال کت و شلوارهایی که هم رنگ هستند، می تواند گزینه خوبی برای آنها باشد. اگر مانتویی فیت باشد، باعث کشیده ‌تر شدن قد افراد می ‌شود ولی اگر مانتویی اورسایز باشد، این قضیه برعکس جلوه می کند.

مانتوهای تک رنگ

بهترین مانتو برای افراد قد کوتاه مانتوهایی هستند که قد آنها تا روی زانو است و اگر می خواهید مانتوی بلند انتخاب کنید، باید از مانتوهای یک رنگ یا ست با لباس خود مانند مانتو شلوار و یک شال هم رنگ و مواردی مانند آنها استفاده کنید. مانتوهایی که دارای رنگ تیره بوده و بلند هستند، فرد را باریک نشان می ‌دهند و حتی باعث بلندتر دیده شدن قد آنها هم می ‌شوند.

طرح مناسب مانتو برای افراد قد کوتاه

بهتر است افراد کوتاه قد از مانتوهایی که دارای طرح ‌های شلوغ و برجسته هستند، استفاده نکنند. برای این افراد استفاده از مانتوهایی که دارای طرح‌ های ظریف و سبک هستند، بهترین گزینه است. یکی از بهترین طرح ‌های مانتو برای افراد کوتاه قد، طرح‌ هایی با راه‌ های عمودی است که فرد را کشیده‌ تر و باریک‌ تر جلوه می ‌دهد و یا حتی از مانتوهایی که دارای برش ‌های عمودی هستند هم می ‌توان استفاده کرد.

مانتوهای کمربند دار

بهترین مانتوهای زمستانه کمربند دار برای افراد کوتاه قد تعدادی از مانتوهایی است که دارای کمربندهای ظریف و باریک هم رنگ مانتو هستند. این مدل مانتوها موجب می ‌شود که پاهای فرد کشیده ‌تر و بلندتر دیده شود. بهتر است از کمربندهای کلفت و عریض روی مانتوهای بلند استفاده نشود؛ زیرا می ‌تواند نتیجه عکس به شما بدهد.

مانتوهای کتی

امروزه مانتوهای کتی از شیک ‌ترین و جدیدترین مدل ‌های مانتو هستند که بسیار سبک بوده و یکی از مدل ‌های پرطرفدار مانتو برای افراد قد کوتاه محسوب می ‌شود. این مانتوهای کتی در طرح و رنگ های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد.

کلام پایانی

بیشتر افرادی که از قد کوتاه برخوردار هستند، تمایل دارند از مانتوها و لباس ‌هایی استفاده کنند که آنها را باریک ‌تر و بلندتر نشان دهد. مدل مانتوهای زمستانه کوتاه از پارچه‌ های مخمل کبریتی در سایزهای بلند و کوتاه، بسیار زیاد در بازار وجود دارد. افرادی که دارای قد کوتاه هستند نیز می ‌توانند از مانتوهایی با پارچه ‌های مخملی که دارای راه ‌های عمودی و ظریف هستند، استفاده کنند. پس مانتو برای افراد قد کوتاه را باید طبق اصول و نکاتی که گفته شد، انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *