مقالات

پارچه مناسب مانتو برای هوای شرجی

پارچه های مناسب هوای گرم و شرجی

زمانی که می خواهید سفری را به منطقه مرطوب و شرجی برنامه ‌ریزی کنید، باید قبل از سفر بدانید که این گونه آب و هوا روی سلامت بدن چه تاثیراتی می گذارد. رطوبت بالا در مناطق گرم موجب می ‌شود بدن دچار کم آبی، خشکی و گرمازدگی شود. برای اینکه کمتر دچار این عوارض شوید و سلامت خود را در سفر حفظ کنید، باید لباس ‌های مناسب و مانتوی مناسب هوای شرجی به همراه داشته باشید؛ زیرا مانتوها از پرکاربردترین و مهم‌ ترین پوشش ‌های تابستانی برای خانم ‌ها محسوب شده که دمای مناسب بدن در فصل ‌ها و روزهای گرم را متعادل می کند.

چه پارچه‌ هایی برای مانتوهای تابستان و هوای شرجی مناسب است؟

در فصل تابستان زمانی که دمای هوا افزایش پیدا می کند، در بعضی از مناطق کشور هوا شرجی می ‌شود و اگر در این هوا لباس مناسب به تن نداشته باشید، تحمل این هوا کمی مشکل خواهد بود. پس باید بهترین پارچه ‌ها و مانتوی مناسب هوای شرجی را تهیه کنید تا از تعریق بیشتر و احساس گرما و گرمازدگی نجات پیدا کنید. معمولا مناسب ‌ترین انتخاب برای فصل ‌های گرم و هوای شرجی انتخاب پارچه‌ هایی است که هوا را از داخل خود به سادگی رد و بدل کنند.

همین طور الیاف طبیعی پارچه نسبت به الیاف مصنوعی بیشتر باشد؛ زیرا الیاف مصنوعی از مواد شیمیایی تولید می ‌شود و احتمال دارد افراد را دچار حساسیت کند. فصل بهار و تابستان با تعطیلاتی که در آن وجود دارد، موجب می ‌شود که بیشتر افراد سفر به جنوب را مد نظر خلق قرار دهند و یا حتی سفر به شمال را ترجیح بدهند. نکته مهمی که در این سفرها مورد توجه قرار می گیرد، نوع پوششی است که باید در این هوا داشته باشید؛ زیرا باید بتوانید رطوبت و گرمای جنوب و هوای شرجی شمال کشور را به راحتی تحمل کنید. پس با لباس ‌های آزاد، گشاد که دارای رنگ بندی ‌های روشن هستند، می توان این هواها را تحمل کرد.

در هر حال خانم‌ ها از دامن ‌ها و لباس ‌های نخی، شومیزهای نخی و یا شلوارهای گشاد از جنس لینن که الیاف طبیعی دارند و سبک هستند هم استفاده می کنند؛ زیرا جنس لینن برای دوخت مانتوی مناسب هوای شرجی هم به کار می رود و حتی می ‌توان یک استایل جذاب را به آن طراحی کرد.

انواع پارچه ‌های مناسب لباس و مانتو مناسب هوای شرجی

با تمام خصوصیات و مزیت هایی که فصل ‌های گرم دارند، با رسیدن این فصل‌ها سفرهای خانوادگی، گشت و گذار در کنار ساحل، کوهستان در روزهای بلند این فصل ‌ها با وجود گرما و تعریق زیاد شروع می ‌شود. بیشتر افراد مخصوصا خانم ‌ها به دنبال پارچه ‌هایی سبک و خنک هستند تا بتوانند یک مانتوی مناسب هوای شرجی و یا لباس ‌های خنک و گشاد را از آن تهیه کنند تا از عرق کردن در این هوا در کنار دریا آسوده شوند. بر این اساس پارچه ‌هایی که مناسب این آب و هوا هستند را معرفی می کنیم که شامل موارد زیر هستند:

پارچه ‌های پنبه ای

این نوع پارچه بسیار خنک است و مناسب دوخت مانتو و لباس‌ های تابستانی است؛ زیرا دارای الیاف پنبه ای سبک و زیبا بوده و به دلیل بافتی که دارد گردش هوا در آن به راحتی انجام می ‌شود که از عرق کردن هم جلوگیری می کند. پارچه های پنبه ای استایل خوبی دارند و با آن حتی می ‌توان یک استایل مناسب برای مکان ‌های کاری و اداری هم ایجاد کرد. این پارچه ‌ها شستشوی راحتی داشته و با یک اتوی ساده عمر طولانی خواهند داشت؛ پس از پارچه ‌های پنبه ای می ‌توان مانتوی مناسب هوای شرجی را هم تهیه کرد.

پارچه‌ های کتانی

کتان هم پارچه ‌ای است که دارای الیاف طبیعی بوده و خنک است که بیشتر در فصل تابستان و فصل ‌های گرم سال استفاده می ‌شود. این پارچه مانع عرق کردن بدن در این فصل ‌ها است و البته با تمام خصوصیات مثبت و خوبی که دارد، سریع دچار چروک می ‌شود و با وجود انتقال راحت هوا به پوست با عرق کردن، سریع خیس شده و مانتو یا لباس دچار لک شده و به چشم می ‌آید.

پارچه چمبری

این پارچه هم مانند جین و یا دنیم از بافت ‌های فشرده کتان تهیه شده که در بعضی از مواقع به آن جین کاغذی هم گفته می ‌شود که نسبت به پارچه جین بسیار خنک و سبک ‌تر است. به دلیل استایل خوبی که این پارچه دارد، می‌تواند برای افراد استایلی زیبا و شکیلی ایجاد کند و می ‌توان مانتوی مناسب هوای شرجی و گرم را از این پارچه ‌ها تهیه کرد. با داشتن ظاهر جذاب این پارچه با وزن سبک و خنک می ‌توان از تابستان لذت برد.

پارچه خدی

یکی از پارچه‌ هایی که می ‌توان مانتوی مناسب هوای شرجی و گرم را از آن تهیه کرد، پارچه‌ های خدی هستند که از الیاف نخ پنبه تهیه می ‌شوند و از الیاف طبیعی دیگر مانند ابریشم و پشم هم در آن به کار می ‌رود. بافت این پارچه درشت است، بسیار متنوع و سبک بوده که دارای استحکام زیادی است. این پارچه دارای قیمت مناسبی بوده و کاربرد های بسیار متنوعی دارد که یکی از کاربرد های مهم آن تهیه مانتوهای تابستانی برای هواهای گرم و خشک، هوای شرجی و فصل ‌های گرم است.

پارچه ‌های خامه دوزی شده

این نوع پارچه‌ ها بسیار پرطرفدار هستند؛ زیرا طرح‌ های زیبایی را توسط ماشین آلات روی آن ‌ها گلدوزی می کنند. پارچه ‌های خامه دوزی از دسته ‌بندی پارچه ‌های نخی به شمار می ‌آیند و به دلیل بافت و جنسی که دارند، می ‌توان مانتوی مناسب هوای شرجی و گرم را از آنها تهیه کرد. این پارچه در طرح و رنگ ‌های بسیار متنوع به فروش می ‌رسد و بسیار محبوبیت دارد و از این پارچه برای دوخت لباس ‌های تابستانی، شومیزها و مانتوها استفاده می ‌شود.

ویژگی ‌های لازم در تولید مانتوهای تابستانی و هوای شرجی

معمولا از پارچه‌ های تابستانی در تهیه پوشش ها و مانتوهای تابستانی استفاده می ‌شود که در آب و هوای گرم و خشک، شرجی و گرم مناسب هستند. این پارچه‌ ها دارای ویژگی ‌هایی هستند که با این گونه آب و هوا سازگار هستند که عبارت اند از:

  • به کارگیری الیاف طبیعی مانند پنبه در آنها
  • دارای طرح و رنگ ‌های متنوع پرطرفدار
  • بافتی استاندارد خنک و راحت
  • دارای تراکم مناسب، عدم آبرفت و طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر مواد شوینده، سائیدگی، چروک و پارگی مقاوم
  • پارچه دارای تنفس درست، تل نشدن و باعث عدم عرق نکردن بدن
  • دارای گرماژ مناسب متنوع و عرض

کلام پایانی

در این مطلب تعدادی پارچه خنک تابستانی معرفی شد که می ‌توان مانتوی مناسب هوای شرجی و لباس ‌های خنک تابستانی را از آنها تهیه کرد. بهتر است پارچه ها از الیاف مصنوعی کمتری برخوردار باشند تا بتوان با این پارچه ‌ها، تابستانی خنک و دلچسب را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *