مقالات

بهترين پارچه برای دوخت مانتو کتی چه ويژگی هايی دارد؟

پارچه های مناسب دوخت مانتو

انواع پارچه ‌ها از مهم ترین عوامل در دوخت و تولید مانتوها و کت ها به شمار می ‌آیند که روی ظاهر و کیفیت تاثیرگذار هستند. امروزه مانتوها به هر شکل و طرحی از استایل ‌های خاص و محبوب خانم‌ ها محسوب می ‌شوند. برای تولید و دوخت مانتوهای کتی و … با کیفیت ‌های بالا، انتخاب پارچه مناسب برای مانتو کتی و دیگر مانتوها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا پارچه‌ هایی که برای این پوشش مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر سایش مقاوم، قابل شستشو و نگهداری، عدم پالش، کیفیت رنگبری بوده و به راحتی دچار خط و خش و یا چین و چروک نشوند.

پارچه مناسب برای مانتو کتی

مانتوهای کتی از لباس ‌های ساده و اسپرت به شمار می ‌آیند که می ‌توان در استایل و تیپ ‌های روزانه و در مهمانی ‌ها یا مکان‌ ها و محیط ‌های اداری از آنها استفاده کرد. امروزه تنوع این مدل مانتوهای کتی بسیار زیاد شده و معمولا با پارچه ‌های مختلفی آن را می ‌دوزند. این مانتوها در حال حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و می ‌توان گفت تا حدودی شبیه کت های تک است که در مدل و طرح ‌های متنوع تولید می ‌شوند.

اما باید این موضوع را متذکر شد که نمی ‌توان این مانتوها را با هر نوع پارچه ‌ای تهیه کرد؛ زیرا باید مانتوهای کتی دارای ایستایی خوبی باشند. به طور مثال از پارچه‌ های ظریف، نازک و یا کشی نمی ‌توان مانتوهای کتی دوخته و پارچه مناسب برای مانتو کتی محسوب نمی ‌شوند. در ادامه به پارچه ‌های مناسب برای دوخت این مانتوها اشاره می کنیم.

ویژگی پارچه ‌های مناسب مانتو کتی

پارچه ‌هایی که برای تولید و دوخت کت و شلوارها استفاده می ‌شوند، هر کدام از خصوصیات خاصی برخوردار هستند که طبق آن انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب کردن پارچه مناسب برای مانتو کتی دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا هم باید یک ظاهر جذاب و شیک داشته باشد و هم از کیفیت خوب و بالایی برخوردار باشد تا یک استایل زیبا و مناسب را به وجود بیاورد. پارچه ها برای استفاده کردن در هر فصلی یا در هر مکانی باید از مقاومت و دوام خوبی برخوردار باشد.

کت و شلوارهای امروزی از پوشش ‌های بسیار مهم و اصلی برای افراد شیک پوش به شمار می ‌آیند که برای دوخت آنها به پارچه های مرغوب و با کیفیت نیاز است و در انتخاب آنها باید دقت بیشتری را صرف کرد. از نکات مهم در زمان خرید و تهیه کت و شلوارهای زنانه این است که به کیفیت و جنس پارچه ‌ها باید توجه کرد تا پارچه‌ های انتخاب شود که دارای بافت یکنواخت و صاف باشند و هم دارای زیبایی بوده و هم اینکه این پارچه چروک نشود و بافت آن بدون چین و چروک بماند که این موارد دارای اهمیت زیادی هستند.

پارچه ‌های بدون پرز هم نرم و لطافت خوبی دارند، دارای زیبایی ظاهری خوبی هستند و کت و شلوارهایی که از آنها تهیه می ‌شود، دارای زیبایی دوچندان می شوند. پارچه مناسب برای مانتو کتی باید نور را کمتر جذب بکنند تا بعد از گذشت زمان رنگ پریده نشوند.

بیشتر بخوانید: پارچه مناسب مانتو برای هوای شرجی

بهترین پارچه‌ ها برای دوخت مانتوهای کتی

این مانتوها از برش ‌های ساده برخوردارند و مدل ‌های اورسایز آن برای هر فرم بدن خانمی مناسب خواهد بود. در ادامه به پارچه مناسب برای مانتو کتی برای فصل ‌های مختلف طبق طرح و ایستایی که دارند اشاره می کنیم که عبارت اند از:

پارچه‌ های ژاکارد

یکی از پرفروش ‌ترین پارچه ها برای دوخت انواع مانتوهای کتی به شمار آمده و از انتخاب‌ های اول پارچه مناسب برای مانتو کتی هستند. دارای تنوع زیادی بوده و حتی می ‌توان برای دوخت مانتوهای مجلسی و رسمی هم از آنها استفاده کرد. این پارچه ایستا‌یی خوبی دارد که می ‌توان با اطمینان هر مدل از این پارچه را برای دوخت مانتو کتی استفاده کرد.

از نظر طرح و رنگ بسیار با کیفیت است و طرح ‌های پارچه ژاکارد داخل الیاف آن تنیده شده که با پارچه‌ های طرح ‌دار دیگر تفاوت دارد. بیشتر پارچه های ژاکارد دو رو هستند که موجب زیباتر شدن کار می ‌شوند، از شستشوی سختی برخوردار نبوده و می ‌توان با ماشین یا با دست آنها را شستشو داد.

پارچه کرپ مازراتی

برای دوخت انواع مانتوهای کتی انتخاب مناسبی هستند. دارای انواع مختلفی بوده و از پرفروش ‌ترین پارچه مناسب برای مانتو کتی به شمار می ‌روند. علت محبوبیت این پارچه، قیمت مناسب و تنوع در رنگ ‌بندی آن بوده و دارای دوام بسیار بالا است که می ‌توان به طور روزمره از آن استفاده کرد. این پارچه در اثر شستشوی مداوم دچار تغییر رنگ نشده و آسیبی نمی ‌بیند. کرپ مازراتی چروک پذیری کمی دارد و می ‌توان با خیالی راحت انواع مانتو کتی و شلوارها را به آن تهیه کرد.

پارچه شانل

یک نمونه جذاب ‌ترین پارچه مناسب برای مانتو کتی برای فصل پاییز پارچه شانل است که دارای ظاهری متفاوت بوده و از الیاف پلی استر و پشم تولید می ‌شود. با پارچه ‌های پشمی تفاوت دارد؛ زیرا بافت این پارچه تار و پود است و به راحتی الیاف آن را می ‌توان دید. شانل بسیار لطیف بوده و از الیاف لمه هم در آن به کار برده شده است.

پارچه شانل، پارچه ای حساس است که از اشیای تیز باید دور باشد؛ البته از ایستایی و رنگ بندی خوبی برخوردار است که با اضافه کردن آستر می ‌توان مانتو کتی زیبا و شیکی را با آن تهیه کرد. برای شستشوی آن بهتر است آن را به خشکشویی سپرد که البته می ‌توان آن را به تنهایی در ماشین لباسشویی هم شستشو داد.

پارچه مانتو کتی لینن

اگر می‌خواهید در فصل گرم یک استایل مرتب و رسمی داشته باشید، می ‌توانید از پارچه لینن مانتو کتی خنکی را تهیه کنید که بسیار پرفروش هستند. می ‌توان در تمام طول سال از آنها استفاده کرد ولی کاربرد آن بیشتر در فصل گرم است. لینن دارای الیاف طبیعی بوده، بسیار لطیف است و می ‌توان تار و پود برجسته آن را به راحتی دیده و لمس کرد. لینن دارای بافتی ساده از الیاف پنبه طبیعی است که دارای تنفس پذیری بالایی بوده و ضد حساسیت است و از وزن کم و خنکی برخوردار است. رنگ ‌های بژ و مشکی این پارچه بسیار پرطرفدار بوده و از تنوع رنگی بالایی هم برخوردار است.

پارچه مخمل سوزن دوزی

این پارچه از جمله پارچه ‌های نفیس است که می ‌توان با دوخت مانتو کتی سلیقه خود را به رخ دیگران کشید. این پارچه زمینه مخمل دارد و روی آن طرح‌ های بسیار جذاب با الیاف ‌های متنوع سوزن دوزی شده است که باعث شده از پارچه‌ های خاص شود.

از پارچه مناسب برای مانتو کتی می ‌توان مخمل سوزن دوزی را نام برد که مناسب فصل بهار و پاییز است. این پارچه به یک آستر نیاز دارد و یک ایستایی مناسب برای مانتوهای کتی که بسیار پرطرفدار هستند. این پارچه در برخی از قسمت ‌ها کمی زبر است؛ به همین دلیل نیاز به آستر دارد که می ‌توان با این پارچه استایل متفاوت و خاصی را ایجاد کرد.

کلام پایانی

پوشیدن مانتوهایی با مدل کتی محدودیتی ندارد و در تمام فصل ‌ها قابل استفاده است. تنها باید به تهیه پارچه مناسب برای مانتو کتی توجه کرد که برای چه فصل‌هایی مناسب است. به جز پارچه‌ هایی که ذکر شد، می ‌توان از پارچه کشمیر، کتان گاباردین، پارچه مخمل کبریتی، پارچه فوتر، جین، سوئیت، فاستونی و… هم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *