مقالات

با نکات مهم در مراقبت از پالتو زنانه آشنا شوید

نکات مهم مراقبت از پالتو

نگهداری و شستشوی پالتوها

کاپشن‌ ها و پالتوها از جمله پوشاک‌ های گران قیمتی هستند که نمی ‌توان هر ساله آنها را خریداری کرد و زمان خرید هم هزینه زیادی را برای تهیه آنها باید پرداخت کرد. به همین دلیل نگهداری از این لباس ‌ها بسیار اهمیت دارد و باید با بعضی نکات مهم مراقبت از پالتو و لباس ‌های زمستانی آشنایی پیدا کرد تا موجب ماندگاری و طول عمر بیشتر این پوشاک گران قیمت شد.

پالتوهای زنانه

در روزها و فصل ‌های سرد سال یکی از آیتم ‌هایی که خانم ‌ها به آن اهمیت زیادی می ‌دهند و از لوازم ضروری در این فصل ‌ها به شمار می ‌آید، انواع پالتو های زمستانی است که در متریال، طرح ‌ها و رنگ بندی ‌های متنوع در بازار وجود دارند.

این لباس ‌های زیبا فرد را از سرمای برف و باران حفظ کرده و به دلیل داشتن طرح ‌های زیبا و جذاب استایل منحصر به فردی را به او می دهند. این لباس ها موجب می ‌شوند که بتوان در زمستان هم در دنیای مد و فشن سلیقه خود را سنجید و استایل ‌های شیک و جذابی را ایجاد کرد. امروزه پالتوها را می ‌توان با انواع جنس ‌های کرکی، چرمی، خز، پوست، پشمی و … تهیه کرد. اگر با نکات مهم مراقبت از پالتو با متریال مختلف آشنایی پیدا کنید، می ‌توانید برای مدت ‌های زیاد از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه مراقبت از لباس ‌های زمستانی و پالتوها

معمولا لباس‌ های زمستانی دارای بافت ‌های ظریفی هستند که اگر با نحوه درست نگهداری آنها آشنا نبود، به سادگی خراب شده و از بین می‌ روند. پس باید در حفظ و نگهداری لباس ‌های زمستانی و پالتوها تمام تلاش و دقت خود را به کار برد.

یکی از نکات مهم مراقبت از پالتو یا لباس ‌های زمستانی انتخاب کردن یک شوینده مناسب برای آنها است. زیرا این شوینده‌ ها باید توانایی و قدرت تمیزی بسیار زیادی را داشته باشند و هم کنترل شده باشند؛ یعنی در زمان شستشوی صحیح و اصولی از بافت ‌های ظریف این لباس ‌ها هم مراقبت کنند.

یکی از مواردی که باید توجه کرد، استفاده نکردن از پودرهای دستی برای ماشین ‌های لباسشویی است که باعث صدمه به بافت لباس و حتی ماشین لباسشویی می ‌شود. پالتوها به دلیل حجم و جنسی که دارند به سرعت رنگ، شکل و فرم زیبای خود را از دست می ‌دهند و این مسئله با مهارت و سلیقه شخصی در مراقبت از آنها رابطه مستقیم دارد. هرچه بیشتر با نکات مهم مراقبت از پالتو و دیگر لباس ‌های زمستانی آشنا شوید، می توانید به راحتی طول عمر آنها را افزایش ‌دهید. در زمان شستشو و نگهداری انواع مختلف پالتوها باید به تفاوت جنس آنها هم توجه کنید؛ زیرا تمیز کردن هر کدام روش ‌ها و نکات خاصی را دارد.

مراقبت از لباس های زمستانی

نکات مهم مراقبت از پالتو و لباس ‌های ضخیم زمستانی

با توضیحاتی که ارائه شد، متوجه شدید که با رعایت نکات مهم مراقبت از پالتو می ‌توان کیفیت و عمر این آیتم‌ های زمستانی گران قیمت را افزایش داد. پس به چند نکته مهم در خصوص مراقبت از پالتوها باید توجه کنید که عبارت اند از:

نحوه شستشو

هر کدام از البسه‌ های زمستانی دارای برچسب ‌هایی روی لباس هستند که باید در زمان تمیزی طبق دستورالعمل ‌های آن کاپشن‌ ها و پالتوها را شستشو داد. البته به دلیل اینکه پالتوها دارای متریال ‌های متنوع و خاصی هستند، می ‌توان شستشوی آنها را به خشکشویی ‌ها سپرد. این امر قطعی نیست؛ اگر با روش ‌های شستشوی درست این لباس ‌ها و نکات مهم مراقبت از پالتو آشنا باشید، در منزل هم می ‌توانید کار شستشوی پالتوها را انجام دهید.

مراقبت‌ های صحیح

بعد از اینکه فرایند شستشو و خشکشویی کاپشن‌ ها و پالتوها به درستی انجام شد، باید آن ها را در مکانی تمیز، خشک و تیره بدون اینکه فشاری به آنها وارد شود، نگهداری و مراقبت کرد تا از ایجاد شدن لکه و تا خوردگی ‌های احتمالی آنها جلوگیری کرد.

خالی کردن جیب ‌ها

جیب ‌های پالتوها و کاپشن ‌ها از هر لوازمی که ممکن است در جیب یا قسمت ‌های دیگر آن قرار بگیرد، باید خالی شود تا احتمال پارگی تغییر فرم و … ایجاد نشود.

استفاده از کاورهای لباس

از نکات مهم مراقبت از پالتو و کاپشن ‌ها این است که از کاورهای محافظ برای نگهداری و مراقبت آنها استفاده کرد تا از احتمال آسیب به پارچه آنها جلوگیری شود.

پاکسازی قبل از مراقبت

در حفظ و نگهداری پالتوها و دیگر لباس ‌های ضخیم باید مطمئن شوید که این لباس ‌ها کاملا خشک هستند تا از گرفتن رطوبت و بوهای نامطبوع جلوگیری شود.

تعمیر و مراقبت درست

باید به نگهداری ‌های مکرر و روزانه این پوشاک و تعمیرات مورد نیاز این نوع از لباس ‌ها بی‌توجهی نکرده و  زیپ، دکمه و درز ‌های کاپشن و حتی پالتوها را بررسی کرد و اگر نیاز به تعمیر دارند این کار به موقع انجام شود که در موقع نیاز دردسری به وجود نیاید.

آویزان کردن درست

از نکات مهم مراقبت از پالتو این است که آنها را داخل کمد آویزان کنید تا از تغییر فرم و شکل آنها جلوگیری شود. سعی کنید از آویزهایی استفاده کنید که چرخش کمتری داشته باشند تا به قسمت ‌های آویزان شده لباس فشار زیادی وارد نشود. البته باید گفته شود که با توجه به تنوع جنس پالتوها نگهداری و شستشوی هر کدام از متریال ‌ها متفاوت است و باید به نکات مراقبت از پالتو چرم، فوتر، کتان، پشم و … توجه کرد. این مواردی که ذکر شد مطالب کلی نگهداری و مراقبت از پالتوها و دیگر لباس‌ های ضخیم زمستانی است و با توجه به این نکات می ‌توان طول عمر و کیفیت آنها را برای مدت ‌های طولانی حفظ کرد.

کلام پایانی

در برخی از مواقع بهتر است بعضی از لباس ‌های ضخیم و پالتوها برای شستشو به خشکشویی ‌ها سپرده شوند؛ زیرا این مراکز دارای برنامه‌ های خاصی با زمان و دمای مناسب هستند و با رعایت نکات مهم مراقبت از پالتو و کاپشن ‌ها بدون اینکه به پارچه و ساختار پالتو ها صدمه‌ای وارد کنند، آنها را شسته و خشک می کنند. بعد از شستشو نحوه نگهداری این البسه ها در خانه هم دارای اهمیت است که باید به مواردی که گفته شد، توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *