مقالات

مدل های مختلف بارانی چه جنسی دارند؟

پارچه ‌های بارانی از پارچه‌ های ضد آبی هستند که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم می باشند. پارچه های بارانی از پر استفاده ‌ترین پارچه‌ ها در فصل پاییز و زمستان می‌باشند. پارچه های بارانی ممکن است از پارچه‌ های طبیعی یا مصنوعی باشند که با مواد ضد آب مانند پلاستیک و پلی استر تهیه شده باشند. از ویژگی پارچه‌ های بارانی می‌توان به ضخامت متوسط، حالت براق و ایستایی عالی اشاره کرد.

فرایند غیر قابل نفوذ شدن آب در بافت این پارچه ها ممکن است بعد از تکمیل بافت پارچه صورت بگیرد و یا حین بافت پارچه از مواد ضد آب استفاده شود. پارچه هایی که بعد از تکمیل شدن فرایند بافت و تولید توسط محلول شیمیایی ضد آب می‌شوند فاقد قدرت تنفس بالا هستند و ممکن است به مرور باعث ایجاد حساسیت شود. پارچه ‌های بارانی علاوه بر خاصیت ضد آبی که دارند می‌توانند یک استایل شیک و زیبا را برای شما ایجاد کنند. از آنجایی که این پارچه خاصیت ضد آب دارد این لباس را با هر نوع پارچه ‌ای نمی‌توان دوخت و پارچه‌ های مخصوص آن پارچه‌ هایی هستند که به طور خاص برای جلوگیری از نفوذ آب ساخته شده‌اند. بسیاری از این پارچه ‌ها ترکیبی از دو یا چند ماده مانند: پلی استر، پنبه، نایلون یا ابریشم مصنوعی ساخته شده است و بسته به نوع پارچه با مواد شیمیایی و ترکیبات شیمیایی تکمیل می‌شوند، تا خاصیت ضد آب پیدا کنند.

جنس مدل های بارانی

  1. پشت پنبه: لایه داخلی این پارچه از جنس پنبه است و سبک می‌باشد. به دلیل ضد حساسیت بودن ، قابلیت تنفس بالا و جذب رطوبت یکی از مناسب‌ ترین انواع پارچه برای دوخت بارانی می‌باشد.
  2. وینیل: این مواد مصنوعی ضد آب است و معمولاً در خیاطی ‌ها برای دوخت بارانی، کیف‌ های حمل و نقل، کیف‌ های ساحلی، زیر انداز، کیف ‌های آرایشی و … استفاده می‌شود.
  3. چرم : معمولاً از نوع مصنوعی این پارچه برای دوخت بارانی استفاده می‌شود. دوخت بارانی با پارچه چرم علاوه بر محافظت از شما در برابر سرما، ایستایی خیلی خوبی هم دارد و دوخت آن راحت است.
  4. شمعی : از پر کاربرد ترین پارچه ها برای دوخت بارانی، پارچه شمعی می‌باشد. این پارچه دارای مقاومت است و تمیز کردن و شستشوی آن راحت می‌باشد، اما نباید برای شستشوی آن از ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  5. پلی استر : مناسب‌ترین پارچه برای دوخت بارانی، پارچه پلی استر با پوشش پلاستیکی و نازک ضد آب است. این پارچه بهترین انتخاب برای دوخت بارانی می‌باشد، زیرا کاملاً ضد آب است و با دوام است و انعطاف پذیری بالایی نیز دارد.
  6. کتان :  این پارچه از پارچه پنبه‌ ای محکم تر و همچنین درخشان تر می‌باشد. جذب رطوبت در این پارچه بالا است و بهتر است برای دوخت بارانی کتان از آستر استفاده کنید.
  7. میکرو : این پارچه بسیار سبک و راحت است و به دلیل وزن سبکی که دارد با دوام و مقاوم است. شستشو و اتو کشی این پارچه نیز راحت می‌باشد، بنابراین اگر به دنبال یک پارچه سبک و راحت هستید پیشنهاد ما به شما پارچه میکرو می‌باشد.
  8. گاباردین : برای تولید این پارچه از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده شده و یک نوع پارچه ضخیم و مناسب برای دوخت بارانی است، که تنوع طرح و رنگ آن نیز زیاد است. اگر تصمیم به دوخت یک بارانی مجلسی و رسمی دارید حتماً پارچه گاباردین را انتخاب کنید.
  9. ابریشم : ابریشم ضد آب همانند ابریشم معمولی است که توسط نانوسیلیس برای جلوگیری از نفوذ آب کاور شده است و دارای لطافت، وزن سبک و همچنین نرم و براق بودن می‌باشد. علاوه بر زیبایی این پارچه راحتی آن باعث شده تا به یکی از مناسب ‌ترین پارچه ‌ها برای دوخت بارانی تبدیل شود.

چند نکته برای انتخاب پارچه مناسب دوخت بارانی:

  1. ضد آب بودن
  2. تنوع در طرح و رنگ
  3. عدم آب رفت
  4. شستشوی راحت
  5. زیبایی ظاهری

نکته ی پایانی

بارانی از لباس های ضروری و زیبا برای فصل پاییز و هوای بارانی می‌باشد. جنس پارچه ‌های بارانی اغلب ضد آب می‌باشند اما برای داشتن یک بارانی خوب و کاربردی باید در انتخاب جنس پارچه دقت کنید. پارچه بسیاری از بارانی‌ ها از ترکیب دو یا چند ماده مانند: پنبه ، پلی استر ، ابریشم یا نایلون ساخته شده است. از جنس مدل‌های بارانی میتوانیم به پلی استر، پشت پنبه، وینیل، چرم، شمعی، گاباردین، کتان، میکرو و ابریشم اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *