مقالات

ویژگی های مانتوی بهاری را بشناسیم

پارچه های مناسب مانتو

زمانی که به فصل ‌های گرم سال نزدیک می ‌شویم، خانم ‌ها تمایل دارند لباس ‌ها و مانتوهای مخصوص این فصل را تهیه کنند. چرا که مانتوهای بهاری و تابستانی نسبت به دیگر مانتو از اهمیت زیادی برخوردار هستند و بسیار متنوع  بوده و در ایجاد استایل ‌های شیک و زیبا نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. برای انتخاب مانتوهای این فصل باید به نکات و ویژگی ‌های مانتو بهاره توجه کرد و در خرید خود دقت کافی را صرف کرد.

مانتوهای بهاره

فصل زیبای بهار با تمام رنگ ‌ها و جذابیت‌ هایی که دارد، انسان را وادار می کند که لباس و مانتو هایی با ترکیب رنگ ‌های شاد و زیبا را تهیه کرده و با آن ها در جامعه ظاهر شود. پارچه ‌های این لباس‌ ها و مانتوها نخی و خنک هستند و خصوصیت ویژه ای دارند که فقط مخصوص این فصل خوب است. بهار فصلی با آب و هوای متغیر است و استفاده از مانتوهای بهاری در این فصل بسیار مناسب است و از بدن محافظت می کند.

ویژگی ‌های مانتو بهاره طوری است که نه خیلی خنک و نه خیلی گرم هستند، تعادل عالی را در بدن برقرار می کنند و پارچه‌ های متنوعی برای دوخت این گونه مانتوها وجود دارد.

انواع پارچه مناسب برای دوخت مانتو بهاره

تنوع پارچه در بازار در رنگ و طرح ‌های مختلف بسیار زیاد است و می ‌توان برای دوخت مانتوهای بهاری نوع مناسب و با کیفیت آن را تهیه کرد. چند مورد از پارچه‌ های مناسب و خنک برای فصل بهار که دارای ویژگی ‌های مانتو بهاره هستند، معرفی می کنیم:

پاچه مانتو بهاره کرپ

یکی از انتخاب ‌های مناسب برای دوخت مانتوهای بهاری پارچه‌ هایی از جنس کرپ است. این پارچه ‌ها از الیاف طبیعی تولید می ‌شوند و دارای تنوع هستند که یک مورد آن کرپ ابریشم است. این پارچه برای دوخت لباس ‌های مجلسی استفاده می ‌شود.

پارچه میکرو بهاری

پارچه‌ هایی از جنس میکرو بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و از این نوع پارچه ‌ها بیشتر برای دوخت لباس ‌های بهاره و پاییزه استفاده می شود. پارچه میکرو بهاره از موادی به نام پلی استر تولید می ‌شود که بافتی ظریف و دارای وزن سبکی است و برای دوختن لباس ‌های ورزشی، مانتوهای بهاره، کت و دامن و… مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که دارای تن خوری زیبا بوده و رطوبت را به خود جذب نمی کند و از جمله پارچه‌ هایی است که بسیار مورد توجه قرار دارد.

پارچه مازراتی

از دیگر پارچه ‌هایی که برای دوخت مانتوهای بهاری استفاده می ‌شود و دارای ویژگی ‌های مانتو بهاره است، پارچه مازراتی بوده که طرفداران زیادی دارد. این پارچه کمی ضخیم بوده و مناسب فصل خنک بهار است. سریع چروک نمی ‌شوند، دارای تن خوری بسیار عالی هستند و برای دوخت مانتو می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ زیرا آبرفت نداشته و از نظر ضخامت دارای تنوع است. اگر می خواهید برای دوخت مانتو بهاره از این نوع پارچه  استفاده کنید، می توانید از جنس خنک تر و نازک ‌تر آن بهره مند شوید.

پارچه کتان

از دیگر پارچه ‌های محبوب و پرطرفدار پارچه‌ هایی از جنس کتان هستند که رطوبت و عرق را به خوبی جذب می کنند و موجب می ‌شوند بدن نه خیلی گرم و نه خیلی خنک شود. این پارچه به دلیل داشتن خصوصیات مناسبی مانند دوام طولانی در مقابل شستشو و پاک شدن راحت لکه‌ ها از روی این پارچه از ویژگی ‌های مانتو بهاره برخوردار بوده و می ‌توان برای دوخت مانتو از آن استفاده کرد.

پارچه بهاره

به دلیل اهمیت فصل بهار و شروع عید و خرید لباس ‌های بهاری، پارچه ‌های بهاری بسیار مورد توجه قرار دارند و افرادی که به پوشش و استایل خود اهمیت می دهند به دنبال تهیه مانتوهای بهاری جذاب و شیک هستند. امروزه با تنوع پارچه‌ های بهاری می ‌توان از انواع مختلف مانتوهای بهاری در بازار استفاده کرد.

ویژگی ‌های مانتوی بهاره

از مانتوهای زیبا و جذابی که مورد استفاده اکثر خانم ‌ها قرار می گیرد، مدل ‌های متنوع مانتو بهاری است که دارای طراحی ‌های خاص و زیبا هستند. از ویژگی ‌های مانتو بهاره می ‌توان موارد زیر را نام برد:

جنس مانتو بهاره

زمان انتخاب و تهیه یک مانتو بهاری باید به نکاتی مانند جنس مانتوها توجه کرد؛ زیرا پارچه ‌های خنک مانند: لنین، شانتون، با بوس، ابرو بادی و… بهترین انتخاب برای دوخت مانتو بهاری هستند. این پارچه ها دارای لطافت، سبکی و تناسب با آب و هوای بهاری بوده و طوری طراحی شده اند که دیرتر چروک می ‌شوند؛ البته باید به نوع آب و هوای منطقه زندگی خود برای تهیه مانتوهای بهاری هم توجه کرد.

رنگ مانتوهای بهاری

در انتخاب بهترین مدل و جنس مانتو های بهاری باید به رنگ آنها هم توجه کرد زیرا رنگ ‌های زیبا و روشن می توانند شادی و زیبایی بهار را بیشتر جلوه دهند و مناسب فصل بهار هستند. بهتر است رنگ ‌های تیره مانند: قهوه ای، سرمه ‌ای و مشکی را در این فصل کمتر استفاده کنید؛ زیرا نور را بیشتر به خود جذب کرده و گرمایی بیشتری تولید می کنند. می ‌توان بر اساس رنگ پوست، نوع شخصیت و استایلی که دارید، بهترین رنگ مانتو بهاری را انتخاب کنید.

مدل مانتوهای بهاره

مانتو های بهاری در بین مدل ‌های اسپرت هستند و دارای جنس و رنگ ‌های بسیار زیبا و در مدل ‌های کیمونو، عبایی، جلو باز طراحی و دوخته می‌ شوند. مدل ‌های عبایی مدل گشاد‌تری هستند که از بدن فاصله داشته و با پوشیدن آنها راحتی بیشتری حس می شود. مدل کیمونو هم موجب می ‌شود فرد گرما را کمتر حس کرده و مدل ‌های مانتو بهاری کتی که امروزه بیشتر مورد استقبال قرار دارند، در رنگ های متنوع دوخته می ‌شوند. از دیگر مدل ‌های مانتو بهاری مانتوهای بهاره عروسکی هستند که بسیار محبوب بوده و دارای رنگ بندی، کیفیت، تزیینات زیبا و ظریفی هستند. بیشتر مدل ‌های مانتوهای بهاری دارای ویژگی‌ های مانتو بهاری بوده و مورد استفاده اکثر خانم‌ ها قرار می گیرند و هر کدام از مدل ‌ها دارای طرف داران خاصی هستند.

تزیینات مانتوهای بهاری

بعضی از خانم‌ ها به مانتوهای ساده علاقه ‌ای ندارند، پس بهتر است به دنبال تهیه مانتوهایی باشند که دارای تزیینات باشد؛ البته این تزیینات نباید مانتوهای بهاری را شلوغ و سنگین کند. تزیینات امروزی مانند: خامه دوزی، گلدوزی، خرجکار و… هستند که از جمله تزییناتی هستند که برای مانتوهای بهاری مورد استفاده قرار می گیرند تا زیبایی این نوع مانتوها را بیشتر کنند. خانم ‌ها می ‌توانند با توجه به ویژگی ‌های مانتو بهاره با جذابیت ‌های کافی و تزییناتی که دارند با رنگ کفش، شال و کیف خود آنها را ست کرده و در مجالس  بدرخشند.

کلام پایانی

معمولا فصل تابستان و بهار به دلیل گرما و متغیر بودن آب و هوا خواستار لباس ‌های مخصوص به این فصل است. برای انتخاب مانتو برای فصل بهار باید به ویژگی ‌های مانتو بهاره توجه کرد تا از سبکی، زیبایی، خنکی و کیفیت این مانتو ها بهره مند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *