مقالات

آشنایی با انواع استايل و اصطلاحات دنيای مد

انواع استایل های زیبای امروزی

با وجود یک دنیای رو به رشد و پیشرفته ‌ای که در آن هستیم، رشته های جدیدی در انواع صنایع مدرن ایجاد می‌شود. یکی از این رشته ‌هایی که دارای اصطلاحات متنوع و مختلفی به نام صنعت مد و فشن است که در بین بیشتر مردم مخصوصا در بین خانم ‌های جامعه دارای محبوبیت زیادی است. صنعت مد از حرفه‌ های تخصصی در دنیا به شمار می ‌رود و اصطلاحات بسیار زیادی را دارا است که در این مطلب به انواع استایل ‌ها و اصطلاحات دنیای مد می ‌پردازیم.

اصطلاحات چه معنایی داشته و چرا اهمیت دارند؟

به مجموعه و گروهی از کلمه‌ های خاص اصطلاحات می‌گویند که در هر صنعت و حرفه ‌ای به روشی اختصاصی دارای معانی ویژه‌ ی است. در تمامی دنیا برای هر حرفه ‌ای معمولا اصطلاحات خاصی تعریف شده که تمامی کشورهای دنیا از این مجموعه اصطلاحات در هر حرفه استفاده می‌کنند. افرادی که به دنیای مد و فشن علاقه دارند، نیاز است تا با برخی از این اصطلاحات آشنایی پیدا کنند؛ زیرا این اصطلاحات معمولا انواع پوشش ‌ها و استایل‌ ها را شامل می ‌شود. گاهی هم هر دو اصطلاح را معرفی می‌کند که با دانستن این اصطلاحات دنیای مد می ‌توان بهتر با حرفه مورد نظر آشنایی پیدا کرده و به آن حرفه تسلط بهتر و بیشتری داشت.

معرفی انواع اصطلاحات دنیای مد

اصطلاحات بسیار زیادی در صنعت مد و فشن وجود دارد که اگر به آنها آشنایی پیدا کنید، سبک ‌های خاص را بهتر درک خواهید کرد. از جمله این اصطلاحات عبارت اند از:

لباس ‌های فعال یا Active wear

یکی از لباس ‌هایی که خانم‌ های ورزشکار و یا علاقه‌ مند به ورزش با آن سر و کار دارند و بسیار برای آنها پرکاربرد و پر استفاده است، لباس ‌های فعال است. این اصطلاح لباس فعال برای ورزش‌هایی که دارای حرکات کششی خاص هستند و دارای حرکات فعال اند، گفته می ‌شود. مثل ورزش بسکتبال، یوگا یا ورزش ‌های کششی و …

لباس ‌های اسلیپ آن یا Slip On Clothes

این اصطلاح را برای برخی از لباس ‌هایی که بدون دکمه و یا زیپ هستند به کار می ‌برند.  این اصطلاح برای بعضی از خانم‌ هایی که به لباس‌ های راحتی علاقمند هستند، مناسب است که می توانند طرح های زیادی داشته باشند.

اسلیم فیت Slim Fit

بانوانی که به لباس‌ های فیت تن علاقه دارند، انواع لباس های اسلیم فیت برای آنها طراحی می ‌شود. این گونه لباس ‌های فیت تن، اسلیم فیت نام دارند که از اصطلاحات دنیای مد محسوب شده و بسیار پر استفاده است. از این نوع لباس گاهی در ورزش هم استفاده می شود.

لباس ‌های بادی

یکی دیگر از لباس ‌های پرکاربرد برای خانم ‌ها انواع بادی‌ ها هستند که در قسمت پایین تنه با دیگر لباس ‌ها تفاوت دارند و به صورت سرهمی طراحی می ‌شوند. این مدل لباس را معمولا در زیر کت یا ژاکت می ‌پوشند که استایلی شیک به افراد می دهد.

شلوارهای اسکینی

مدل شلوارهایی است که تنگ و جذب بوده و امروزه بیشتر خانم ‌ها طرف دار شلوارهای اسکینی هستند، از آن استفاده می کنند. این نام هم از اصطلاحات دنیای مد به شمار می ‌رود.

کمد کپسولی یا capsule wardrobe

یکی از اصطلاحات دنیای مد که بسیار در صنعت مد محبوبیت دارد، کمد کپسولی است که برای خانم هایی که به ست های خاصی علاقه دارند، استفاده می شود. این اصطلاح را معمولا به پک لباس هایی که از برند خاصی بوده و ست آماده داشته و دارای ترکیب های مختلف است، می گویند که البته تمام قانون های ست کردن در آن رعایت شده و دیگر نیازی به اضافه کردن مورد خاصی نیست.

شلوار برمودا

نوعی شلوار کوتاه و جذب است که مچ پاهای فرد مشخص است که این اصطلاح از کشور برمودا الهام گرفته شده که به شلوارهای کوتاهی که به دلیل وجود گرمای زیاد پوشیده می ‌شد، برمودا می ‌گفتند. امروزه طرفردارن زیادی در کشور ما نیز پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مانتوی بهاری را بشناسیم

انواع استایل ‌ها در دنیای مد

علاوه بر اصطلاحاتی که در دنیای مد وجود دارد و امروزه بسیار رایج شده، آشنا شدن با این استایل ‌ها و اصطلاحات مورد استفاده در دنیای مد می ‌تواند در فهم سبک‌ های مختلف و انتخاب آنها بسیار موثر باشد. این استایل ‌های دنیای مد عبارت اند از:

استایل تام بوی

از مدل لباس‌ های ساده و بسیار راحت هستند که از مدل لباس ‌های آقایان تقلید شده و برخی از خانم‌ هایی است که تمایل دارند، پوششی مثل آقایان داشته باشند و از استایل و فرم خانمانه کمی دور باشند، این نوع سبک را می پسندند. تام بوی یکی از اصطلاحات دنیای مد به شمار می ‌رود.

استایل ارتشی

این مدل استایل هم از لباس ‌های فرم ارتشی الهام گرفته شده و در اصطلاحات دنیای مد به آن طرح چریکی هم گفته می ‌شود. این استایل فقط خاص آقایان نبوده و امروز محبوبیت زیادی بین بیشتر مردم پیدا کرده است. برای ست کردن لباس ‌های چریکی بهتر است از لباس‌ های ساده بدون طرح استفاده شود.

استایل ‌های انیمه

انیمه عبارتی است که از واژه انیمیشن برگرفته شده و مخصوص استایل ‌هایی است که معمولا از شخصیت ‌های کارتونی یا انیمیشن الهام گرفته می ‌شود و از اصطلاحات دنیای مد هم به شمار می ‌رود.

استایل کژوال

کژوال در بین انواع مختلف استایل ‌ها نوعی ترکیب است که شامل لباس ‌های نیمه رسمی و راحت شده و یک انتخاب مناسب برای استفاده کردن روزانه به شمار می ‌آید. یعنی برای جلسه ‌های کاری، مهمانی عصرانه و … می ‌توان از این استایل استفاده کرد.

استایل رمانتیک

یک استایل بسیار رویایی است که از ترکیب استایل‌ های کلاسیک، ویکتوریا و وینتیج که با خلاصه هر کدام از سبک ‌ها توانسته است یک جلوه الهه وار و رویایی را به زن ببخشد. رمانتیک هم از اصطلاحات دنیای مد به شمار می ‌رود که طرفداران زیادی دارد.

لباس مد بالا

این هم یک اصطلاحی است که فرانسوی بوده و یعنی دوخت بالا و یا دوختی که ارتقا پیدا کرده است. به لباس‌ های دست‌دوز و یا دست تراش اطلاق می ‌شود و خانم‌ هایی که  تاریخچه ای در  صنعت مد دارند، این لباس را به طور خاص تولید می‌کنند.

کلام پایانی

استایل و مد از صنعت های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد تمام دنیا به شمار رفته و یکی از فرصت‌ های بسیار مناسب در خلق کردن زیبایی از همه نظر در زندگی به شمار می ‌رود. اصطلاحات دنیای مد بسیار وسیع و گسترده است و در بیشتر جوامع یکسان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *