مقالات

چه پارچه هایی برای دوخت مانتو بهاره مناسب نیستند ؟ + علت ، معایب و مزایا

پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره

معرفی انواع مختلف پارچه

یکی از ضروری ‌ترین و بهترین اختراعاتی که بشر انجام داده، اختراع پارچه است که طبق مواد و متریالی که برای ساخت و تولید آنها به کار می ‌رو،د دارای انواع مختلفی مانند: چرم، کتان، لی و… هستند. انتخاب پارچه ‌های مناسب برای طراحی و دوخت لباس ‌های مختلف دارای اهمیت زیادی است؛ زیرا طبق مدل و کاربردی که لباس برای فرد دارد، پارچه مناسب آن انتخاب می ‌شود. با توجه به رشد و گسترش تکنولوژی امروزه شاهد انواع زیادی از مدل پارچه‌ ها هستیم که می‌خواهیم پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره را بدانیم. با وبسایت مزون لباس ثامن همراه باشید.

 

زمان خرید پارچه مانتویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در زمان خرید و تهیه پارچه برای دوخت هر نوع لباس، اگر دقت کافی به خرج ندهید، نتیجه کار مطلوب نمی ‌شود و مانتو هم از این قانون مستثنی نیست. با توجه به تنوعی که پارچه ‌ها دارند، می ‌توانید برای هر مدل مانتو پارچه‌ های مخصوصی را تهیه کنید. البته شاید در زمان خرید چند سوال ذهن شما را مشغول کند، مانند اینکه آیا این پارچه آب می ‌رود؟ پارچه را باید با لباسشویی شست یا باید با دست شسته شود؟ آیا این پارچه هوا را به راحتی عبور می ‌دهد؟ یا اینکه این پارچه احتمال چروک شدن دارد یا نه؟

زمان تهیه پارچه باید به مواردی مانند نرمی یا زبری پارچه هم توجه کرد که اگر این پارچه با پوست افراد تماس پیدا کند، دچار حساسیت یا احساس بدی نمی ‌شود. حتی به نکاتی برای دوخت و برش زدن هم باید توجه کرد که آیا به راحتی برش خورده و دوخته می ‌شود یا دارای دوخت سختی است و به مهارت زیادی نیاز دارد. در زمان تهیه پارچه به جز رنگ و مدل باید به موارد ذکر شده هم توجه کرد. در این مطلب قصد آشنایی با پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره را هم داریم.

 

معرفی انواع پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره

با توجه به علت، مزایا و معایب انواع پارچه ‌ها در جنس ‌های متفاوت برای فصل ‌های مختلف سال مورد استفاده قرار می ‌گیرند. باید توجه داشت که هر نوع پارچه را نمی‌ توان در تمامی فصول سال استفاده کرد. در این مطلب می‌خواهیم چند نوع پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاری را معرفی کنیم تا با شناخت کافی پارچه مناسب را انتخاب کنید. این پارچه‌ ها عبارت اند از:

 

پارچه ‌های فوتر ، نامناسب برای مانتو بهاره

پارچه بافتی سنتی دارد و از پشم گوسفند در آن استفاده می ‌شود. از پارچه ‌های زمستانی پشمی است و بسیار لطیف بوده و پارچه‌ ای گرم است که برای دوخت پالتو، لباس ‌های زمستانه و شنل مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به دلیل ضخامتی که دارد و قیمت بالای آن برای دوخت انواع البسه زمستان مناسب است و یکی از پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره است. معایب آن این است که در زمان اتوکشی به آن برق می ‌افتد و با تماس مستقیم با پوست دچار حساسیت و خارش می ‌شوید که باید این پارچه با آستر دوخته شود. پارچه سنگینی است و از مزایایی که این پارچه دارد، دوام و مقاومت آن است و اینکه دارای تنوع رنگی بوده و برای لباس‌ های کلاسیک بسیار کاربردی است. این پارچه خوش دوخت محسوب می ‌شود و دارای انواع مختلف و کاربردهای زیادی است.

 

پارچه فوتر

 

پارچه‌ های مخمل ، نامناسب برای دوخت مانتو بهاره

یک پارچه زیبای مجلسی که برای دوخت مانتو و انواع لباس ‌های پاییز و زمستانه است که بسیار نرم و براق بوده و جلوه بی ‌نظیری دارد. جنس این پارچه از کرک یا ابریشم است و یک پارچه اشرافی به شمار می ‌رود. شاهد انواع مختلفی از پارچه ‌های مخمل در بازار هستیم که دارای ضخامت ‌های متنوعی بوده و کاربردهای زیادی در صنعت نساجی دارند.

به علت نرمی و ظرافتی که دارند، بیشتر برای لباس شب، رسمی و کلاسیک استفاده شده و نمونه پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره است. هوا را به راحتی عبور نمی ‌دهد و از معایب آن این است که سریع چروک شده و به راحتی از بین نمی ‌رود. این لباس نباید تا بخورد و باید داخل کاور نگهداری شود؛ زیرا به راحتی اتو زده نمی ‌شود.

 

پارچه مخمل

 

پارچه کشمیر

این پارچه هم از پارچه ‌های پشمی محسوب می ‌شود و دارای انواع مختلفی است. بسیار نرم و لطیف بوده و بدون آستر هم قابل استفاده است. این پارچه برای دوخت لباس ‌های رسمی و شیک و حتی مانتو اسپرت پاییزه به کار می ‌رود. قیمت بالایی دارد و برای فصل ‌های سرد مناسب است. پارچه کشمیر پارچه گرمی بوده و برای دوخت پتو و روتختی هم مناسب است. از سبک ‌ترین پارچه‌ های پشمی بوده ولی گرمتر است.  این پارچه حساسیت زا است و موجب قرمزی و خارش پوست می ‌شود. از معایب این پارچه این است که در زمان شستشو نیاز به حساسیت ‌های خاصی دارد و با گذشت زمان نرم‌ تر می ‌شود. نمی توان به راحتی آن را اتو کرد و به راحتی هم هوا در آن رد و بدل نمی ‌شود. بنابراین یک نمونه پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره محسوب می شود.

 

پارچه نامناسب بهاره کشمیر

 

پارچه سوئیت

این پارچه از چرم گوسفند است و دارای پرز بوده و بسیار ظریف و سبک است. ضد آب نیست، آب را به خود جذب می کند و هوا را هم به راحتی از خود عبور نمی ‌دهد. بنابراین مناسب فصل ‌های سرد است. بسیار مقاوم و با دوام بوده و یک پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره محسوب می ‌شود. این پارچه کاربردهای زیادی در صنعت مد دارد. پارچه سوئیت طبیعی و مصنوعی با دوام و مقاوم بوده و برای مانتو و پالتو زنانه پاییزه مناسب است. تنوع رنگی بسیاری دارد و در مقابل شستشو هم حساس است که از معایب این پارچه به شمار می رود.

 

پارچه سوییت

 

پارچه کبریتی

این پارچه زمستانه و گرم بوده و بسیار جذاب است. با توجه به ضخامتی که دارد، بسیار نرم است. البته شاهد ضخامت ‌های متفاوتی در این نوع پارچه ‌ها هستیم و بیشتر برای دوخت لباس ‌های پاییزه استفاده می ‌شود. البته از جنس بسیار نازک آن می ‌توان برای لباس بهاره‌ هم استفاده کرد و از نوع ضخیم این پارچه برای دوخت لباس ‌های زمستانی استفاده می ‌شود. این پارچه از الیاف پنبه تولید می ‌شود و به علت سنگینی و پرزدهی، نمونه پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره است. به دلیل دوام و ماندگاری که دارد، در تولید پالتو و کت گرم زمستان استفاده زیادی از آن می ‌شود. پارچه کبریتی نوعی پارچه مخمل هم به شمار می ‌آید.

 

پارچه کبریتی

 

 

کلام پایانی

با توجه به تنوع انواع پارچه ‌های بهاره، زمستانه و پاییزه و متریال ‌های مختلف، هر فردی طبق فصل، سلیقه و کاربردی که مانتو یا لباس ‌های دیگر برای او دارد، اقدام به انتخاب و تهیه پارچه مناسب می کند. در این مطلب از مزون ثامن ، از بهترین های تولیدی مانتو ارزان ، در مورد پارچه نامناسب دوخت مانتو بهاره صحبت شد که هنگام گزینش باید به آنها توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *