مقالات

آیا مانتو لنین آب میرود ؟ + مزایای مانتو لنین و معایب و انواع

مزایای مانتو لنین

پارچه لنین برای فصل گرم مناسب است. این پارچه به دلیل اینکه دارای منفذ ‌هایی می‌باشد هوا به راحتی در آن رد و بدل می‌شود و پوست شما را خنک نگه میدارد. برای همین این پارچه برای ساعات گرم روز و استفاده در مناطقی که گرم می‌باشد مورد مناسبی است. برای خرید پارچه، حتما مزایای مانتو لنین را در نظر بگیرید. این پارچه از گیاه به دست می آید و به پارچه‌ ای فوق العاده به نام لینن یا کتان، تبدیل می‌شود. در واقع اسم این پارچه لینن می‌باشد که به اشتباه آن را لنین تلفظ می‌کنند.در این مقاله مزون لباس ثامن، با ما باشید تا بیشتر با مزایا و معایب لنین آشنا شوید.

 

نکاتی برای شست و شوی پارچه لینن

 لباس ‌هایی که جنس آن لینن است را هم می‌توان با دست و هم با ماشین لباسشویی شست. برای شستن لباس‌ هایی که جنس آن لینن می‌باشد باید لباس ‌های رنگی را از مشکی ها و سفید جدا کنید و آن ها را جدا شست و شو کنید. از مواد شوینده ملایم برای شستن آن استفاده کنید و با آب ولرم ۳۰ درجه سانتیگراد و زمان بسیار کم آن را انجام دهید. برای مدت طولانی لباس را در آب قرار ندهید. دمای بالاتر یا پایین‌ تر باعث می‌شود که به الیاف پارچه آسیب برسد و لباس شما بیشتر چروک شود و ممکن است باعث آبرفت آن شود. برای شستن این پارچه ها به هیچ وجه نباید از سفید کننده استفاده کنید و یا فشار زیادی به لباس وارد کنید. برای شستشوی آن بهتر است، از آب ولرم و سرد استفاده کنید تا باعث آبرفت کمتری شود. لباس را به خوبی پهن کنید تا به بافت پارچه آسیب نرسد، و پارچه شما کمتر چروک شود. اگر موارد گفته شده را رعایت کنید هیچگونه آسیبی به پارچه شما وارد نمی‌شود.

 

مشخصات لنین

 

خصوصیات پارچه لینن

۱ . قابلیت جذب و رطوبت بالا

۲ . خاصیت چروک پذیری و رفع چروک بالا

۳ . خنک بودن لباس

۴ . سبک بودن بافت پارچه .

 از این پارچه بسیار مقاوم برای تهیه لباس های زنانه، مردانه و تزیینات و حتی برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این پارچه ضد حساسیت است از آن برای تولید لباس کودکان و همچنین بستن انواع زخم نیز استفاده می‌کنند.

 

 مزایای مانتو لنین

  •  طبیعی بودن
  •  خنک بودن آن
  •  ضد حساسیت
  •  حفظ رنگ
  • ۵ . مقاوم بودن
  • ۶ . قابلیت جذب رطوبت
  • ۷ . مناسب برای کودکان
  • ۸ . سبک بودن

 

برخی معایب پارچه لینن

  •  گران بودن
  •  خشک بودن
  •  آب رفت

برخلاف پارچه ‌های پنبه ای که با شست و شو کهنه به نظر می‌رسند و انسجام خود را از دست می‌دهند پارچه لینن به دلیل اینکه از منابع طبیعی برای استفاده شده است مقاوم ‌تر می‌باشد. مانتو شلوار لینن می‌تواند برای شما یک استایل مناسب بسازد بدون اینکه وقت زیادی را از شما بگیرد و به راحتی می‌توانید در بین مانتو آن را انتخاب کنید. می‌توانید مانتو این ست را به صورت جداگانه با انواع شلوارهای بگ، مام استایل و غیره ست نمایید. اگر می‌خواهید در یک مهمانی زیبا و جذاب به نظر برسید و یا به یک قرار کاری مهم بروید مانتو کتی لینن را حتماً در اولویت قرار دهید.

مانتو لینن انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود :

۱ . مدل یقه انگلیسی: از رایج‌ ترین یقه های برگردان در انواع مانتو یقه انگلیسی می‌باشد. این یقه هفت دو تکه، ظاهر زیبایی به مانتو لینن می‌دهد.

۲ . مدل آستین پاکتی: این مدل با آستین های پاکتی در بین خانم ‌ها رواج بسیاری دارد. کوتاه بودن و پاکتی بودن مدل این آستین برای قرار دوستانه و یا مهمانی پیشنهاد می‌شود.

۳ . مدل خامه دوزی شده: اگر قرار است به یک مجلس یا مهمانی بروید مدل خامه دوزی بسیار زیبا را فراموش نکنید زیرا با ظاهر بسیار شیکی که دارد، باعث خوش تیپ شدن شما می‌شود.

۴ . مدل تک دکمه:  مانتو لنین دکمه دار، به زیر مانتویی مناسب احتیاج دارد و به شما یک ظاهر رسمی می‌بخشد. می‌توانید با توجه به اندازه مانتو، شلوار مناسب با آن را انتخاب کنید.

۵ . مدل کتی اسپرت: مانتو اسپرت لنین برخی از آنها ساده و برخی دیگر دارای طرح‌ های چاپی زیبایی می‌باشند و می‌توانید آن را با یک شلوار لی بگ روشن بپوشید و بهترین استایل را برای خود رقم بزنید.

 مانتو های کتی دیگری وجود دارد که  شامل مانتو کتی آستین مچ، مانتو کتی جلو باز، مانتو کتی ۴ دکمه، مانتو کتی آستین شیپوری میباشند که می‌توانید آنها را با انتخاب درست ست کنید و بهترین استایل را داشته باشید.

 

مانتو لنین اسپرت

 

موارد مورد استفاده از لینن

  •  شلوار لینن
  •  مانتو لینن
  •  سارافون لینن
  •  کت و شلوار لینن

 

نکته ی پایانی

از مزایای مانتو زنانه لنین می توان به مقاوم و خنک بودن آن اشاره کردو این مانتو بیشتر در هوای گرم استفاده می‌شود. این پارچه ظاهری گران و لوکس دارد و دارای تنوع رنگی می‌باشد. از این پارچه برای دوخت بلوز، شومیز، پیراهن و مانتو میتوانید استفاده کنید. از انواع مدل مانتو این پارچه، میتوانیم به مدل یقه انگلیسی، آستین پاکتی، کتی اسپرت و مدل خام دوزی شده اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *