مقالات

لباس اورسایز به چه افرادی می ‌آید؟ + راهنمای انتخاب سایز لباس ‌های گشاد و اورسایز

راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز

لباس های اورسایز

در طول هر دورانی استایل ‌های مختلف و متنوعی به وجود می ‌آید که از بین تمامی این استایل ‌ها معمولا یکی بین جوانان و گروه‌ های سنی مختلف از محبوبیت بیشتری برخوردار شده و در کل دنیا طرفداران زیادی دارد. یکی از این استایل ‌های محبوب اورسایز‌ها هستند که امروزه در جامعه هم بیشتر تیپ جوانان از این استایل بوده و دختران و پسران به هر گونه‌ ای از آن استفاده می ‌کنند. در این مطلب می ‌خواهیم راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز را برای افراد مختلف بیان کنیم.

استایل اورسایز چیست؟

بیشتر افراد، اورسایز‌ها را با پلاس سایز اشتباه می ‌گیرند و شاید هم نمی ‌دانند که پلاس سایزها برای افرادی که سایز بزرگ دارند، مناسب است و فقط برای آنها طراحی و دوخته می ‌شود؛ ولی لباس ‌های اورسایز برای همه افراد حتی افراد لاغر اندام هم مناسب بوده و استایل خاصی به فرد می ‌دهد. اورسایزها هم مانند استایل ‌های دیگر از تاریخچه خاصی برخوردار هستند، هیچ زمانی هم از مد نمی ‌افتند و فقط طراحی ‌های آن هر ساله متفاوت ‌تر می ‌شود. همچنین اورسایز استایلی بسیار محبوب در بین اکثر نوجوانان و جوانان است.

 

از جدیدترین کالکشن پالتو فوتر مزون ثامن دیدن نمایید.

 

این لباس ‌ها معمولا دو یا چهار سایز از سایزهای اصلی افراد بزرگتر انتخاب می ‌شوند. زیرا دارای جذابیت و راحتی بوده که از عوامل مهم انتخاب این اورسایزها برای افراد مختلف هستند. ویژگی مهمی که اورسایزها دارند، مردانه بودن لباس‌ های موجود بوده و اینکه بدن زنان را نمایان نمی ‌کنند. در این لباس احساس آزاد بودن و راحتی می ‌کنند که همین به معنای اورسایز است و می ‌توان طبق راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز مناسب ‌ترین آنها را برای خود تهیه کرد.

راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز

راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز

چند سالی است که مدل ‌های متنوع و مختلفی از استایل‌ های اورسایز به وجود آمده است. زمانی، اورسایز منوط به پوشیدن تیشرت ‌های آزاد، شلوار های بگ و پوشیدن هودی بود؛ ولی امروزه تنوع آن بیشتر شده و برای کل بدن می ‌توان از اورسایز ها انتخاب کرد. برای اینکه استایل مناسب اورسایز برای خودتان تهیه کنید، به راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز باید توجه کنید. نکات این راهنما عبارت اند از:

  • استایل ‌های اورسایز لباس ‌های گشاد را شامل می ‌شود که معمولا اورسایز از فرد بزرگتر بوده و بیشترین حالت به چهار سایز بزرگتر و در کمترین حالت به یک سایز انتخاب می ‌شود.
  • افرادی معتقد هستند که اورسایزها باید در تن آزاد و رها باشند، باید از جنس و الیافی آزاد استفاده کنند؛ ولی این به طور قطع ثابت نیست و بیشتر لباس ‌های اورسایز شق و رق می ‌ایستند.
  • برای خانم‌ ها پوشیدن تیشرت و تاب های جذب و فیت با سوئیشرت ‌های سایز بزرگ و یا پانچو های اورسایز یکی از استایل ‌های محبوب در صنعت مد است.
  • در استایل اورسایز می ‌توان از اکسسوری ‌های بزرگ هم استفاده کرد. گردنبندهای بلند روی لباس یا پلیور مناسب بوده و افرادی که به اکسسوری ‌های این مدلی علاقه ‌ای ندارند، می توانند از یک جفت گوشواره کوچک و ساده هم استفاده کنند.
  • خانم ‌ها می ‌توانند با بستن یک کمربند روی تیشرت و لباس ‌های اورسایزی که می ‌پوشند مدل جدیدی از لباس را خلق کنند. البته این راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز برای افرادی که چاق یا به اصطلاح اضافه وزن دارند، نیست؛ زیرا آنها باید از استایل پلاس سایز استفاده کنند و افراد معمولی و حتی لاغر می ‌توانند از لباس ‌های اورسایز استفاده کنند.

چطور لباس های اورسایز یا لباس ‌های گشاد بپوشیم؟

بعضی از افراد فکر می کنند هر نوع لباسی اگر گشاد باشد یا دو تا چهار سایز بزرگتر باشد، می توان بدون هیچ اصول و قاعده‌ای آن را به تن کرده و تیپ باحال و شیکی را ایجاد کرد. باید گفت این کار اشتباه است و بدن شبیه کمدهای لباس می ‌شود. لباس ‌های اورسایز معمولا شلوار جین و یا پارچه‌ های واید، تیشرت بگ، شومیز و هودی، کت، راسته و دمپاکش و … هستند که با راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز می ‌توان استایلی شیک و مناسب ایجاد کرد.

راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز

نکات مهم در انتخاب اورسایز

با استفاده کردن از راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز برای خود باید به یقه‌ های مناسب در لباس ‌ها هم توجه کرد تا قسمتی از گردن و سینه نمایان باشد. همچنین می ‌توان آستین لباس را بالا زده و حتی می ‌توان از شلوارهای پاچه کوتاه هم استفاده کرد. قسمتی از پوست پا یا دست باید در این استایل دیده شود. برای اینکه بدانید چطور اورسایز انتخاب کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر می خواهید بالاتنه خود را از پایین تنه جدا کنید، می توان از کمربند روی تیشرت یا مانتو و حتی پیراهن ‌های گشاد استفاده کرد و به این صورت اندام خود را تفکیک کرد.
  • از رنگ‌های نود و خنثی برای استایل ‌های خود انتخاب کنید.
  • اندازه و قد لباس های اورسایز می ‌تواند در شکل و ظاهر استایل افراد تاثیر زیادی داشته باشد.
  • اگر فردی دارای اندام توپر و چاق است، باید از پلاس سایزها برای استایل خود پوشاک انتخاب کند و اگر اندامی معمولی و اسکینی دارد، می ‌تواند با ست کردن شلوار و تیشرت‌ های گشاد و بلند و حتی شلوارهای بگ استایلی زیبا خلق کند.
  • با استفاده از راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز می ‌توانید، بفهمید که باید از لباس ‌های بدون طرحی که شلوغ نبوده و ساده هستند، استفاده کنید. زیرا با لباس ‌های طرح‌ دار استایل شما به هم ریخته نشان داده می ‌شود.
  • اگر لباس کلفت باشد، اندام شما دو برابر از اندام واقعی بزرگتر دیده می ‌شود. پس به بافت، شل بودن و نازکی لباس هم توجه کنید تا سایز شما بزرگتر از حد معمول دیده نشود.
  • اگر فردی بسیار لاغر هستید، بهتر است در استایل اورسایز خود از کفش ‌های پاشنه بلند یا از اسپرت ‌های لژدار استفاده کنید.

کلام پایانی

استایل و سبک اورسایز هم یک فرایندی از مد است که در بعضی از مواقع توسط افرادی در سن و جنسیت ‌های متفاوت مورد محبوبیت قرار می گیرد. این سبک راحتی و آزادی را بدون از دست دادن استایل شیک می خواهد، پس باید با توجه به راهنمای انتخاب سایز لباس اورسایز لباس ‌های خود را ست کرد تا استایل شیک و امروزی داشت.

بیشتر بخوانید: بارونی بلند زنانه برای چه افرادی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *