مقالات

شومیز چگونه لباسی است؟ + تفاوت شومیز و بلوز

تفاوت شومیز و بلوز

شومیز از طرح پیراهن مردانه دکمه دار برگرفته شده است. امروزه از شومیز استقبال بی‌نظیر می‌شود. به مرور زمان تغییرات بسیاری در مدل یقه و طرح‌ های پشت و جلوی این لباس پدید آمد که باعث محبوبیت بیشتر آن شد. تنوع شومیز در طرح و رنگ در انواع جنس پارچه و مدل یقه و مدل آستین یکی دیگر از دلایل محبوبیت این لباس می‌باشد. در مقاله مزون لباس ثامن، با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت شومیز و بلوز توضیح دهیم.

 

تفاوت شومیز با تونیک

تونیک ها لباس های آزاد و گشاد می‌باشند و قد تونیک نسبت به شومیز بلندتر است. شما می‌توانید تونیک را با یک جوراب شلواری یا شلوار جین ست کنید و استایل زیبایی داشته باشید. انتخاب شومیز یا تونیک به عوامل مختلفی مانند موقعیتی که قرار است در آن حضور داشته باشید، سلیقه شخصی و فرم بدن شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید در یک موقعیت رسمی حضور داشته باشید، شومیز یک انتخاب مناسب است. اگر می‌خواهید در یک موقعیت غیررسمی حضور داشته باشید، تونیک یک انتخاب مناسب است. همچنین، اگر به دنبال لباسی راحت و گشاد هستید، تونیک یک انتخاب مناسب است.

 

تفاوت شومیز و بلوز

شومیز با بلوز از لحاظ ظاهری به هم شبیه می‌باشند و تفاوت آن ها بسیار جزئی است و این تفاوت مربوط به قد آن ها می‌باشد. شومیز ها معمولاً بلندتر از بلوز ها می‌باشند. همه بلوزها، جلو بسته هستند اما شومیز ها اغلب جلو باز می‌باشند و در مورد قیمت نیز، بلوزها قیمت مناسب ‌تری نسبت به شومیز ها دارند. شومیز ها معمولا از جنس های مختلف تولید می‌شوند مانند: حریر ، ریون و گیپورمی. شما از شومیزها می‌توانید در مجالس رسمی و غیر رسمی، استفاده کنید و با انواع شلوار کتان و پارچه و اکسسوری ‌های زیبا، ترکیب کنید تا ظاهری زیبا داشته باشید.

 

انواع شومیز

شومیزهای زنانه یکی از پرکاربردترین لباس‌های زنانه هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند. این لباس‌ها را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند یقه، طرح و مدل آستین دسته‌بندی کرد. شومیزهای زنانه را می‌توان در موقعیت‌های مختلف از جمله محل کار، دانشگاه، مهمانی‌ها و مراسم رسمی و غیررسمی پوشید. انتخاب مدل و رنگ شومیز باید با توجه به موقعیت و استایل شخصی فرد انجام شود. انواع شومیز زنانه عبارتند از :

 

شومیز اسپرت

این شومیز برای مهمانی های غیر رسمی کاربرد دارد و معمولاً با شلوارهای اسپرت مانند شلوارهای جین ست می‌شود و در دوختن این شومیز ها بیشتر از  پارچه ‌های نخی بدون طرح یا با طرح ‌های ساده استفاده می‌شود.

 

شومیز حریر

از متنوع‌ ترین شومیز ها شومیز حریر می‌باشد و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است معمولاً خانم ها بیشتر از شومیز حریر یقه حلزونی و یا کراواتی استفاده میکنند.

 

 شومیز پشت باز

شومیزی است که ناحیه پشت آن باز می‌باشد و قسمتی از پشت بدن مشخص است و برای مهمانی و مجالس مناسب هستند و به صورت آزاد بر روی بدن قرار می‌گیرد.

 

 شومیز جلو بسته

این شومیز بدون دکمه طراحی شده و معمولاً پوشیده می‌باشند و مناسب افرادی که به حجاب اهمیت می‌دهند می‌باشد.

 

جنس شومیز چیست؟

در هنگام انتخاب پارچه شومیز زنانه مهم‌ترین نکته این است که پارچه ای را انتخاب کنید که مناسب دوخت و دوز باشد و پس از شست و شو آب نرود. پارچه‌ ای که انتخاب می‌کنید باید سبک و نازک باشد طوری که وقتی آن را میپوشید احساس راحتی داشته باشید. از بهترین پارچه ‌هایی که می‌توانید برای دوختن شومیز استفاده کنید می‌توان به پارچه‌ های حریر مجلسی ، پارچه نخ پنبه ، جین نازک ، لینن و گاباردین  اشاره کرد.

 

جنس شومیز

 

اگر در منطقه گرم زندگی می‌کنید و یا در فصل تابستان میخواهید از شومیز استفاده کنید باید از شومیزی که جنس آن لینن می‌باشد استفاده کنید زیرا بافتی نرم و ظریف دارد که هنگام پوشیدن آن حس خنکی دارید و گرما شما را اذیت نمیکند. از دیگر پارچه‌ هایی که معمولاً برای شومیز استفاده می‌کنند پارچه جین می‌باشد. این پارچه بافتی منسجم و راحت دارد و دارای ضخامت مطلوبی می‌باشد که بدن نما و اذیت کننده نیست. نخ پنبه، یکی از بهترین پارچه برای تولید شومیز می‌باشد، زیرا دارای کیفیت بالا و ضخامت مطلوب است و همچنین دوام خوبی دارد و برای مجالس مهمانی و جلسات اداری مناسب می‌باشد. اگر می‌خواهید که یک شومیز شیک مجلسی و غیر قابل چروک داشته باشید باید پارچه گاباردین را انتخاب کنید. این پارچه نرم و با دوام می‌باشد و بافت مورب آن از چروک شدن جلوگیری می‌کند.

 

چند نکته برای ست کردن شومیز

۱ . شومیز ساده سفید را بهتر است با شلوار جین ست کنید.

۲ . بهتر است شومیز را، به همراه یک شلوار کتان متناسب با رنگ شومیز تان ست کنید.

۳ . شومیز مجلسی را می‌توانید با شلوار مام فیت ست کنید.

۴ . شومیز اسپرت را بهتر است زیر سر همی جین بپوشید.

 

چند نکته برای خرید شومیز

هنگام خرید شومیز بهتر است به کیفیت دوخت ها و دکمه‌ ها توجه کنید زیرا این موارد نشان دهنده کیفیت آن می‌باشد. قیمت شومیز ها متفاوت است و برای خرید شومیز بهتر، قیمت محصول فروشگاه‌ ها را با یکدیگر مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید. هنگام خرید حتماً به جنس پارچه دقت کنید. برای مثال شومیز پنبه و حریر، خنک است و برای فصول گرم سال استفاده می‌شود.

 

نکته ی پایانی 

شومیز ها لباس های کوتاهی می‌باشند که هم به صورت جلو باز و هم به صورت جلو بسته استفاده می‌شود. یکی از تفاوت شومیز و بلوز، در اندازه‌های آنها می‌باشد. تفاوت دیگر شومیز با بلوز در این است که بلوزها همگی، جلو بسته هستند اما شومیز ها اغلب جلو باز می‌باشند. شومیز ها انواع مختلفی دارند مانند : اسپرت، پشت باز، جلو بسته و حریر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *