مقالات

مدل های مختلف بارونی برای چه افرادی مناسب است

انتخاب بارونی مناسب

در فصل ‌های سرد و زمان بارش باران و برف چیزی به جز یک بارانی نمی تواند، فرد را از خیس شدن و سرما حفظ کند. بارانی ‌ها یکی از جذاب ‌ترین پوشش ‌هایی هستند که بیشتر افراد به آن علاقه مند هستند و بیشتر خانم ‌ها برای ایجاد و تکمیل یک استایل شیک و جذاب سعی می کنند، از انواع مختلف بارانی ‌ها استفاده کنند. بعد از اینکه بارانی ‌ها به عنوان پوشش ‌های جذاب ترند شدند، تولید کنندگان مختلف اقدام به تولید انواع بارونی مناسب افراد مختلف کردند تا بتوانند همه نوع سلیقه ‌ای را جوابگو باشند. بیشتر افراد می توانند استایل‌ های شیکی را با انواع مدل‌ های بارانی ایجاد کنند.

بارانی ‌ها چه نوع پوشش ‌هایی هستند؟

بارونی ‌ها از جمله لباس ‌های بیرونی و از شیک ‌ترین پوشش‌ های زنانه هستند که با داشتن طراحی ‌های زیبا می ‌توان آنها را با راحتی با دیگر لباس ‌ها و پوشش ‌ها ست کرد. بارانی ‌ها مانتوهای ضخیم و دو لایه هستند و قسمت خارجی این پوشش ‌ها بیشتر از جنس پلی استر و ضد آب است که می ‌تواند برای روزهای بارانی بهترین پوشش باشد. با توجه به محبوبیتی که این پوشش‌ ها دارند، بارونی مناسب افراد مختلف توسط تولیدکنندگان و طراحان طراحی و تولید می ‌شود.

بارانی ‌ها با مدل ‌های کوتاه و بلند افراد را در برابر نفوذ برف و باران حفظ می کنند. البته امروزه از انواع مختلف بارانی ‌ها به دلیل کاربرد ضد آب بودن آن استفاده نمی شود و شاید برای ایجاد یک استایل شیک و جذاب زنانه در فصل ‌های سرد ایجاد شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در زمان خرید بارانی

در زمان تهیه و خرید بارونی مناسب افراد مختلف باید به نکاتی توجه کرد تا از خرید خود رضایت کامل را کسب کرد. این نکات عبارت اند از:

جنس پارچه بارونی

مهم ترین نکته توجه به جنس پارچه‌ است که باید در زمان خرید به اندازه گرمی، استایل و سلیقه توجه کرد. پارچه ‌های مناسب دوخت بارانی ‌ها پارچه میکرو، چرم، پارچه PUL، گاباردین، شمعی و پارچه TPU هستند.

کیفیت دوخت

در زمان تهیه بارانی باید به ظرافت و کیفیت دوخت هم توجه کرد که دارای در رفتگی و پارگی نباشد. دقت شود که بارانی دارای جنس مرغوبی بوده و با استفاده‌های مکرر و شستشو دچار آسیب و مشکلات دیگر نشود.

مدل بارانی

از پارامترهای مورد اهمیت در زمان خرید بارونی مناسب افراد مختلف دقت به مدل ‌های متنوع بارونی دارای اهمیت است. این پوشش دارای انواع مدل ‌های کلاه ‌دار، بی کلاه، بلند، جلو باز، کوتاه و جلو بسته تهیه می ‌شوند و افراد طبق سلیقه و استایل خود می ‌توانند، مدل ‌های مناسب را تهیه کنند.

قیمت بارانی

یکی دیگر از موارد مورد اهمیت در خرید بارانی مناسب افراد مختلف قیمت آنها است که باید به آن توجه کرد که قیمت بارانی انتخاب شده با کیفیت آن دارای تناسب باشد. پس برای اطمینان می ‌توان از فروشگاه ‌ها یا مراکز معتبر آنها را خریداری کرد.

مدل ‌های مختلف بارونی برای چه افرادی مناسب است؟

در ابتدای ظهور، بارونی ‌ها از تنوع زیادی برخوردار نبودند و در طی زمان و سلیقه و نیازهای مختلف افراد این بارانی ‌ها دارای مدل ‌ها، طرح ‌ها و جنس ‌های مختلفی شد و توانست در دنیای مد برای خود جایگاه ویژه ای را کسب کند. مدل ‌های مختلف بارانی شامل موارد زیر می شوند:

بارونی ‌های کلاسیک زنانه

یکی از پرطرف دارترین نوع بارانی ‌ها است که استایل افراد را شیک جلوه می ‌دهد و دارای چهار یا شش دکمه است که می ‌توان طبق سلیقه آنها را باز یا بسته نگهداری کرد. با این بارانی ‌ها استایلی رسمی و مجلسی خواهید داشت و قد این بارانی از زانو تا مچ پا طراحی می ‌شود. این بارانی مناسب افراد قد بلند و هیکلی هستند.

بارونی کلاه دار

از بارانی ‌های بسیار جذاب دخترانه بارانی ‌های کلاه دار هستند که استایل افراد را اسپرت جلوه می ‌دهد و معمولا از متریال چرم و براق تولید می ‌شوند. این مدل بارونی مناسب افراد مختلف می ‌تواند باشد ولی از محبوب ‌ترین مدل ‌های دخترانه به شمار می ‌رود. کلاه آن هم قابل جدا شدن است و دارای وزن سبکی است که می تواند گردن و سر را از سرما و باران حفظ کند.

کت بارونی

یکی دیگر از انواع بارونی مناسب افراد مختلف کت بارانی است که بسیار شیک طراحی شده است و تقریبا ویژگی ‌های بارانی کلاسیک را دارد. قد این بارانی کوتاه تا روی زانو طراحی شده و دارای ۴ الی ۶ دکمه در بخش وسط است. یقه این بارانی انگلیسی بزرگ بوده و در بخش آستین آن بند هایی هم وجود دارد که از ویژگی ‌های کت بارونی محسوب می ‌شود. این کت مخصوص روزهای خنک بوده، پارچه آن ضد آب است، بسیار سبک طراحی شده و از جدیدترین بارانی ‌ها به شمار می ‌رود.

پالتو بارانی

این مدل بارانی معمولا ترکیبی از مدل بارانی و پالتو طراحی شده که در فصل ‌های سرد کاربرد دارد. این پالتو بارانی شبیه بارانی طراحی می ‌شود، دارای ضخامت است و به راحتی می ‌توان آن را ست کرد. قد این پالتو بارانی بلند گاهی تا زیر زانو و در برخی از مواقع تا روی مچ پا طراحی می ‌شود که ضد آب است و گرمای زیادی دارد. افرادی که دارای قد بلند و هیکل درشت هستند، می ‌توانند از این نوع بارانی ‌ها استفاده کنند.

پانچو

از انواع مدل ‌های بارانی می توان به پانچو ها هم اشاره کرد که پوششی شبیه شنل داشته و افراد را از باران حفاظت می کند. از زیر این پانچو می توان هودی، سویشرت و یا بافت هم به تن کرد تا گرمای بیشتری داشت. این مدل بارونی مناسب افراد مختلف البته به جز خانم ‌های قد کوتاه است که پوشش مناسبی برای آنها نیست. معمولا این نوع بارانی ‌ها در کوهنوردی ‌ها و کمپینگ مورد استفاده قرار می گیرند و به نام بارانی کوهنوردی هم معروف بوده که لباسی، کلاه ‌دار و جلو بسته هستند.

بارانی طرح ‌دار

این نوع از بارانی ‌ها دارای طرح ‌های چاپی و پرینتی بوده و مناسب افراد مختلف هستند که دارای پهلوهای پهن بوده یا افرادی که فرم بدن آنها شبیه گلابی یا سیب است. چرا که طرح‌ های این بارانی ‌ها از توجه افراد به اندام شخص این افراد جلوگیری می کند. این نوع بارانی ‌ها به صورت دکمه ‌دار یا کلاسیک طراحی می  شوند و در برابر آب مقاوم هستند. از ویژگی ‌های برخی از این مدل بارانی ‌ها دو رو بودن آنها است.

کلام پایانی

بارونی ‌ها از جمله پوشش ‌های بسیار محبوب در بین خانم‌ ها هستند که دارای تنوع بسیار زیادی بوده سلیقه و تناسب افراد طراحی می ‌شوند. امروزه می ‌توان بارونی مناسب افراد مختلف را به راحتی در بازار با متریال ‌های مختلف طبق سلیقه خود با قیمت مناسب پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *