مقالات

انواع پارچه های مناسب مانتو مجلسی را بشناسید !

انواع پارچه های مانتو مجلسی

مانتو مجلسی و اهمیت پارچه آن

مانتو مجلسی یکی از لباس های مهم برای شرکت در مجالس و مراسم و مهمانی های مختلف است که می تواند طرح و جنس های مختلفی داشته باشد. انواع پارچه های مانتو مجلسی وجود دارند که می توانند در زیبایی و جذابیت مانتو تاثیر زیادی داشته باشند. بنابراین بهتر است ابتدا با تعدادی از پارچه های مناسب آشنا بود تا چه برای خرید و چه برای خیاطی بتوان بهترین مورد را انتخاب کرد.

 

انواع پارچه برای مانتو مجلسی

پارچه هایی که برای دوخت مانتو مجلسی استفاده می شوند، می توانند طبیعی یا مصنوعی بوده و یا ترکیبی از هر دو باشند. مانتو مجلسی را می توان در رنگ های مختلفی با استفاده از طرح های متنوع تولید کرد تا پاسخگوی سلیقه خانم ها در سنین مختلف باشد. یکی از رنگ هایی که در دوخت مانتو مجلسی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، رنگ مشکی است که می تواند در کنار تزئینات مختلف مانند نگین و مروارید یک مانتوی مجلسی شیک تولید کند. انواع پارچه های مانتو مجلسی نیز در چند دسته تقسیم بندی شده اند که عبارت اند از:

 

پارچه حریر

یکی از انواع پارچه های مانتو مجلسی محبوب که در تولید مانتو مجلسی استفاده می شود، پارچه حریر است که جلوه زیبایی به مانتو می دهد. جنس آن بسیار نرم و لطیف است و به دلیل نازک بودن برای استفاده در فصل تابستان یا مناطق گرم گزینه بسیار مناسبی است. پارچه حریر نیز دارای انواع مختلفی مانند: کریستال، نخ، کرپ، ژورژت و … است.

 

پارچه حریر مانتو مجلسی

 

پارچه ساتن

ساتن یکی از گزینه های پرطرفدار و کاربردی است و مانتوی تولید شده با ساتن بسیار خوش فرم و زیبا خواهد بود. این پارچه در گذشته از گزینه های مورد استفاده برای خانواده های سلطنتی و ثروتمند بوده و امروزه برای دوخت لباس عروس، آستر لباس، پرده و … استفاده می شود. ساتن جنسی بسیار نرم و لطیف دارد و در برابر چروک شدن مقاوم است. همچنین به دلیل تنوع بالا و براقیت برای خانم ها گزینه بسیار جذابی است.

 

پارچه ساتن مانتو مجلسی

 

چرم

پارچه چرم یکی از انواع پارچه های مانتو مجلسی است که باعث می شود، مانتو مجلسی بسیار شیک و جذاب به نظر برسد. در رنگ های تیره مانند: مشکی، قهوه ای و سرمه ای جذابیت بیشتری دارد. در گذشته دارای قیمت بالایی بود، چرا که الیاف آن طبیعی بوده و از پوست حیواناتی مانند: گاو و سمور و … تولید می شد. امروزه برای اینکه افراد بتوانند از این پارچه با قیمت کمتری استفاده کنند، نوع مصنوعی آن بیشتر استفاده می شود.

 

 

پارچه چرم مانتو مجلسی

پارچه ریون

از انواع پارچه های مانتو مجلسی است که ابتدا در فرانسه تولید شده و در دسته مصنوعی قرار دارد. به دلیل قیمت مناسب، طرح و رنگ های متنوع خود به یکی از گزینه های پرطرفردار تبدیل شده است. از انواع مختلف آن می توان ریون بامبو، کوپرو، ویسکوز و تنسل را نام برد.

 

پارچه ریون مانتو مجلسی

 

پارچه کرپ مناسب مانتو مجلسی

کرپ در طرح ها و رنگ های متنوعی به کشور وارد شده و از گزینه های مورد علاقه خانم ها است. قیمت این نوع پارچه با توجه به جنس الیاف و ویژگی های مخصوص آن متغیر است. در دوخت البسه زنانه مانند: شال و روسری و … نیز از آن استفاده زیادی می شود. همچنین به دلیل اندازه، قیمت مناسب و رنگ های مختلف آن فروش بالایی در کشور دارد.

 

پارچه کرپ مانتو مجلسی

 

پارچه لنین مناسب مانتو مجلسی

نمونه جدیدترین انواع پارچه مانتویی است که از ترکیب پنبه، ویسکور و پلی استر ساخته شده است. کیفیت آن با میز پنبه ارتباط مستقیم داشته و هر چه میزان پنبه بیشتر باشد، کیفیت نیز بالاتر است. بیشتر برای مدل مانتوی اسپرت استفاده می شود؛ اما می توان از آن برای تولید مانتو مجلسی نیز استفاده کرد.

 

 

پارچه لنین مانتو مجلسی

 

ژاکارد مناسب مانتو مجلسی

یکی از انواع پارچه های مانتو مجلسی است که کیفیت بالایی داشته و در بین بیشتر خانم ها محبوب است. در برابر چروک شدن مقاومت بالایی داشته و بسیار لطیف است. به همین دلیل برای تولید انواع مانتوهای زنانه از آن استفاده زیادی می شود. این پارچه از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی همچون پنبه، کتان و … تولید می شود. از انواع مختلف آن می توان به ویسکوز، ارگانزا، کتان و … اشاره کرد.

 

پارچه ژاکارد مانتو مجلسی

 

پارچه ابریشمی

یک از انواع پارچه های مانتو مجلسی نفیس محسوب می شود که بسیار کاربردی و پرطرفدار است. دارای الیاف طبیعی بوده و از آسیب به پوست و حساسیت جلوگیری می کند. امروزه در بازار نوع مصنوعی آن نیز وجود دارد ولی کیفیت آن با ابریشم طبیعی متفاوت است. ابریشم پارچه خنکی بوده و زیبایی و جذابیت خاصی به مانتو مجلسی و سایر منسوجات می دهد.

 

پارچه ابریشمی مانتو مجلسی

 

مزایا و معایب انتخاب پارچه مانتو مجلسی

هر یک از پارچه هایی که معرفی شدند، دارای ویژگی های خاصی هستند که برای انتخاب بهتر می توان ابتدا با  این ویژگی ها آشنا شد. بیشتر ویژگی های مثبت در پارچه های باکیفیت، ثابت بوده و نبود هر کدام می تواند در قیمت آن تاثیر بگذارد. تعدادی از ویژگی های مثبت و منفی پارچه های باکیفیت عبارت اند از:

 

مقاومت بالا در برابر چروک شدن، پارگی و شستشو

انواع پارچه های مانتو مجلسی که از کیفیت بالایی برخوردار است، در مقابل عوامل مختلفی مانند: شوینده ها، کشیدگی و چروک شدن و … مقاومت داشته و تغییر نمی کنند. مقاومت هر یک از پارچه ها با توجه به جنس آنها متفاوت است. اگر پارچه بی کیفیت باشد، ممکن است سایز و طرح آن بعد از مدتی تغییر کند.

 

لطافت پارچه و نرمی آن

بهترین نوع پارچه مواردی هستند که از نرمی قابل توجهی برخوردار باشند. اگر یک پارچه به اندازه کافی نرم نباشد، مانتو مجلسی جذابیت آنچنانی نخواهد داشت. لطافت و نرمی پارچه با الیاف طبیعی از نوع مصنوعی آن بیشتر خواهد بود. بنابراین انتخاب نوع پارچه باید با دقت انجام شود. اگر نرمی و کیفیت مناسب نباشد، می تواند باعث حساسیت پوستی و آسیب به پوست شود.

 

داشتن رنگ ثابت

ثابت بودن رنگ پارچه یکی از ویژگی های مهمی است که در انواع پارچه های مانتو مجلسی باید مورد توجه قرار داده شود. یک پارچه باکیفیت نباید بعد از قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف، زیر نور خورشید یا شستشو تغییر رنگ بدهد.

 

کلام آخر

مانتو مجلسی یکی از البسه های مهم برای بانوان است. بنابراین انتخاب انواع پارچه های مانتو مجلسی برای خرید یا دوخت مانتو از موارد مهمی است که خانم ها باید به آن ها توجه کنند. جنس و طرح پارچه می تواند در جذابیت و زیبایی مانتو مجلسی تاثیر زیادی داشته باشد. لازم به ذکر است که مزون اینترنی ثامن ، انواع مانتو های مجلسی ، مانتو اسپرت ، پالتو زنانه و … را در تعداد بالا و به قیمت بسیار مناسب و با کیفیت درجه یک به شما عزیزان ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *