مقالات

راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای پالتو

انتخاب بهترین پارچه برای پالتو

 زمانی که به فصل سرد پاییز و زمستان نزدیک می ‌شویم و لباس های خنک و نازک بی استفاده می شوند، دیگر لباس ‌ها و مانتوهای نخی و لینن جمع آوری شده و به جای آنها از لباس ‌های گرم، بارانی زنانه جدید و پالتو و … استفاده می‌ کنیم. پارچه‌ هایی که برای لباس ‌های زمستانی استفاده می ‌شوند از بافت ‌های متفاوت تشکیل شده و قدرت نگهداری گرما در بدن و عدم نفوذ سرما به بدن را دارند. پارچه ‌های بسیار مختلف و متنوعی برای این فصل جهت دوخت پالتو و لباس ‌های گرم وجود دارد که می خواهیم با انتخاب بهترین پارچه برای پالتو، زمستان را به راحتی گرمای تابستان بگذرانیم.در مقاله مزون لباس ثامن با ما همراه باشید تا نکات مهم و شنیدنی در مورد بهترین پارچه پالتو را برایتان توضیح دهیم.

 

ویژگی ‌های خرید بهترین پارچه برای پالتو

قبل از اینکه پارچه ‌های پالتویی را انتخاب کنید، باید بدانید که چه انتظاری از این پارچه ‌ها دارید و یک پارچه مناسب پالتو باید از چه ویژگی ‌هایی برخوردار باشد. پارچه ‌های مخصوص فصل زمستان باید گرم و کلفت باشند تا سرما به راحتی داخل لباس نفوذ نکرده و با بدن تماس پیدا نکند. الیافی مانند چرم و پشم های طبیعی این ویژگی ‌ها را دارند و از لحاظ انتخاب بهترین پارچه برای پالتو مناسب هستند. این پارچه ‌ها باید دارای ویژگی ‌های خاصی باشند تا  بتوان آن ها را به عنوان بهترین پارچه برای پالتو انتخاب کرد.

 

ویژگی ‌های پارچه پالتو

 

یکی از ویژگی های مهم، زیبایی پارچه پالتو و یکی دیگر گرم کردن آن است که اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باید در روزهای برفی و سرد زمستان، بدن را گرم کرده و با وجود این ویژگی باید از دوخت مناسب و زیبایی هم برخوردار باشند تا استایل فرد را جذاب ‌تر جلوه دهند. البته دوام پارچه هم می ‌تواند در انتخاب بهترین پارچه برای پالتو موثر باشد که باید در زمان خرید آن را مد نظر قرار داد. سبکی، نرمی، لطافت هم از گزینه ‌هایی است که در انتخاب پارچه می تواند تاثیرگذار باشد.

 

کدام پارچه برای پالتو مناسب است؟

پالتو یکی از لباس ‌های پرکاربرد و پرطرفدار در فصل ‌های سرد است که هم علاوه بر گرم کردن بدن، استایل شیک و زیبایی هم به فرد می ‌دهد. این پالتوها از رنگ، مدل و متریال ‌های مختلفی تولید می ‌شوند و طبق سایزبندی با اندازه بدن و سلیقه افراد دوخته می ‌شوند. با توجه به تنوع پارچه ‌های گرم، انتخاب بهترین پارچه برای پالتو می ‌تواند انتخاب ساده ‌ای باشد. پارچه‌ های مناسب عبارت اند از:

  • پارچه فلانل

این نوع پارچه بسیار قدیمی و پرطرفدار بوده و می ‌تواند نمونه انتخاب بهترین پارچه برای پالتو زنانه و مردانه باشد. این پارچه، رنگ ‌های متنوع و شیکی دارد که بسیار نرم بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار است. پارچه فلانل، دچار چروک نمی ‌شود و برای لباس ‌های زمستانی گرم، بسیار مناسب است و برای دوام آن نباید این پارچه با آب داغ شسته شود.

  • پارچه فلیس

این پارچه هم یکی از گزینه‌ های انتخاب بهترین پارچه برای پالتو، محسوب می ‌شود که از ماده مصنوعی پلی استر تولید شده و پارچه سبک و بسیار گرمی است. بعد از شستن پارچه فلیس سریع خشک می ‌شود و برای دوخت لباس ‌های زمستانی مانند: پانچو، پالتو و پیراهن می تواند گزینه مناسب و ایده آلی باشد. این پارچه قیمت ارزانی دارد و دارای رنگ و طرح‌ های متنوعی است.

  • پارچه خز مصنوعی

این پارچه در بازار، به نام پارچه شمعی نیز شناخته شده است که از برش الیاف پلیمری تولید می ‌شود تا با خز طبیعی و بافت و طرح آن هماهنگ باشد. پارچه خز بسیار گرم و با دوام بوده و از آن برای تهیه پتو، پالتو و لباس ‌های گرم استفاده می ‌شود.

  • پارچه موهر

این پارچه از الیاف پشم بز به دست می ‌آید و پارچه ‌ای بسیار گرم و طبیعی است که حتی برای دوخت لباس ‌های مردانه هم به کار می ‌رود. پارچه موهر، بسیار با دوام بوده، دارای ظاهری مجهد است و از گزینه ‌های انتخاب بهترین پارچه برای پالتو محسوب می ‌شود.

  • پارچه مخمل کبریتی

پارچه‌ های کبریتی یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پالتو و شلوار است؛ زیرا پارچه ‌ای گرم بوده، مناسب فصل سرد است و دارای ظاهری جذاب و بافتی منحصر به فرد است. پارچه ‌های کبریتی نرم و بسیار راحت هستند که از نوع ضخیم آن برای لباس ‌های گرم استفاده می ‌شود.

  • پارچه ‌های پشمی

این پارچه‌ ها از پشم گوسفند مرینوس تولید می ‌شوند. پشم های مرینوس نسبت به دیگر پشم‌ ها بسیار لطیف ‌تر و نرم ‌تر هستند و اگر با پوست تماس پیدا کنند، خارش و حساسیتی ایجاد نمی کنند. پارچه‌ های پشمی رطوبت زدا بوده و بوی عرق نمی گیرند و موجب تنظیم دمای بدن فرد هم می ‌شود.

 

راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای پالتو

زمانی که می خواهید پالتویی را انتخاب کنید، به پارچه‌ های آن توجه کنید تا پارچه ‌ای باشد که در هیچ زمانی از مد نیفتد و دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی باشد. این پارچه‌ ها علاوه بر دوام، باید لطیف و نرم باشند تا فرد در آن احساس راحتی و رضایت داشته باشد. در زمان انتخاب بهترین پارچه برای پالتو بهتر است از رنگ ‌های خنثی انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید با دیگر لباس‌ها آن را ست کنید.

 

پارچه برای پالتو

 

در انتخاب و خرید پارچه‌ های مناسب به دوخت پارچه پالتویی باید توجه کنید که دوخت بسیار راحتی داشته باشد و با انواع متنوع و مختلف پالتوها سازگاری داشته باشد. پارچه‌ هایی که برای دوخت پالتو انتخاب می ‌شوند، برای اینکه بیشتر دوام پیدا کنند باید طبق دستورالعمل ‌های خود شستشو و خشک شوند تا دوام بیشتری برای استفاده داشته باشند.

 

کلام پایانی

پارچه‌ های مخصوص فصل سرد زمستان از الیاف‌ های مصنوعی و طبیعی تولید شده‌ اند که برخی ضخیم و برخی هم نازک هستند. اگر با توضیحاتی که داده شد با پارچه‌ های مناسب پالتو آشنایی پیدا کرده باشید، انتخاب بهترین پارچه برای پالتو زنانه می ‌تواند بسیار راحت باشد. با توجه به تنوعی که پارچه ‌های پالتویی دارند با انتخاب مناسب ‌ترین آنها می ‌توانید یک ظاهر شیک و استایلی مناسب و آراسته برای خود ایجاد کنید و سرمای زمستان را با گرمی پالتوها به راحتی بگذرانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *