مقالات

بارونی بلند زنانه برای چه افرادی مناسب است؟ + چند مدل بارانی

افراد مناسب بارونی بلند

شاید خیلی از افراد نمی ‌دانند که اولین بار بارونی چطور و در کجا مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت به طرح و مدل ‌های امروزی، طراحی شد. بارونی ‌ها در زمان جنگ جهانی دوم، در تن سربازهای انگلیسی دیده شدند که آنها را از سرما و در مقابل آب و باران، حفاظت می کرد. چرا که بارونی ‌ها، ویژگی ‌هایی برای ضد آب بودن و گرم کردن بدن دارند. بعد از جنگ جهانی بیشتر مردم جامعه از این نوع لباس ‌ها استفاده کردند. دارای تنوع زیادی است و هر فردی طبق سلیقه و استایل بدنی می‌ تواند انواع مختلف آن را تهیه و خریداری کند. حالا ما در مزون لباس ثامن، می ‌خواهیم بدانیم افراد مناسب بارونی بلند چه افرادی هستند و بارونی بلند مناسب چه افرادی است.

بارونی ‌های بلند

بارونی ها، یکی از لباس ‌های پرکاربرد و شاید هم بتوان گفت همه کاره، محسوب می ‌شوند. بارونی یا همان ترنچ کت ها، لباس ‌هایی هستند که در مقابل آب، مقاومت دارند و بیشتر در روزهای سرد، مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه این لباس ‌ها، دارای محبوبیت زیادی هستند و بیشتر عکس ‌های تبلیغاتی هم، با این نوع لباس ‌ها گرفته می ‌شود که در دنیای مد جایگاه ویژه ‌ای دارند. انواع مختلف زنانه و مردانه آن، امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. می ‌توان با یک بارونی بلند،استایل زیبا و شیک داشت و از هنگام بارش برف و باران از خود محفاظت کرد. تنوع بارونی بسیار زیاد است و در فصل ‌های سرد، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

بارونی ‌های بلند

پارچه این بارونی ‌ها سبک بوده و باعث می ‌شود استایل افراد، کلاسیک جلوه کند. بارونی ‌ها به تنهایی هم لباس ‌های زیبایی به شمار می ‌آیند. اما اگر بدانید که چطور می ‌شود بارونی ‌های زنانه را با لباس ‌های دیگر ست کرد، می ‌توانید استایل با بارانی بلند را ست کنید و فرم زیبایی به بدن خود دهید. ایده‌ های بسیار متنوع و زیبایی، برای ست کردن وجود دارد و حتی می ‌توان افراد مناسب بارونی بلند و کوتاه را هم مشخص کرد و دانست که برای چه افرادی پوشیدن بارونی ‌های بلند مناسب ‌تر است.

انواع بارونی ‌های زنانه کدامند؟

در ابتدای پیدایش، بارونی ‌ها دارای تنوع زیادی نبودند و به فرم و شکل بارونی ‌های کلاسیک امروزی، وجود نداشتند. در طی زمان و طبق نیاز و سلیقه ‌های متفاوت افراد جامعه این بارونی ‌ها از لحاظ نوع پارچه، طرح و مدل، متنوع شدند و در دنیای مد جایگاه خاصی برای خود ایجاد کردند. از مدل ‌های بارونی ‌های موجود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بارونی کلاسیک زنانه

بارونی ‌هایی هستند که طرح ابتدایی را حفظ کرده اند و دارای یقه انگلیسی و چهار دکمه در قسمت وسط و کمربند هستند. بیشتر اوقات این بارونی ‌ها قدی بلند تا زیر زانو دارند و می ‌توان گفت افراد مناسب بارونی بلند، افرادی قد بلند و هیکلی هستند.

کت بارونی

یکی از انواع بارانی زنانه شیک کت بارانی است. نوع و مدل دیگری از بارونی زنانه است که مشخصات بارونی کلاسیک را دارد و قد آن‌ها کوتاه و تا قسمت ران است. دارای ۴ الی ۶ دکمه در قسمت وسط بوده و یقه انگلیسی بزرگ دارد. در قسمت آستین، بندهایی دیده می ‌شود که همین آستین ‌ها از مشخصات کت بارونی است.

بارانی زنانه شیک

پالتو بارونی

این نوع پالتو زنانه، از بارونی ‌های بلند است که تا زیر زانو یا حتی قوزک پا می ‌رسد و از پارچه ‌هایی ضخیم که ضد آب بوده و گرمای بیشتری هم دارد، تولید می ‌شود. مناسب فصل سرد زمستان است؛ زیرا افراد را در برابر خیس شدن حفاظت می ‌کند. افراد مناسب بارونی بلند، افرادی هستند که قد بلند دارند و کمی درشت هستند.

بارونی کلاه دار

این نوع بارونی بسیار جذاب بوده و یکی از محبوب ‌ترین مدل بارونی ‌های دخترانه است که استایلی اسپرت به فرد می دهد. جنس این مدل بارونی ها براق و چرم مانند است و می ‌توان با شلوارهای جین و نیم پوت یک استایل شیکی را ایجاد کرد. این مدل بارونی دخترانه، موی سر و بدن را از  خیس شدن حفاظت می ‌کند.

پانچو

یکی دیگر از انواع مدل ‌های بارونی ها، پانچوها هستند که شبیه شنل بوده و برای حفاظت از باران مورد استفاده قرار می گیرند. می ‌توان سویشرت، بافت یا هودی زیر آنها به راحتی به تن کرد تا گرمتر شده و به راحتی هم قابل ست کردن است. می توان گفت افراد مناسب بارونی بلند و پانچو‌ها می‌ توانند شامل بیشتر بانوان شوند به غیر از افراد کوتاه قد که برای آنها مناسب نیست.

4 نکته مهم که باید در زمان خرید بارونی ‌های بلند بدانید 

زمانی که می خواهید برای خود بارونی مناسب تهیه کنید تا هم نیاز خود را برطرف کرده هم استایل شیکی داشته باشید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

توجه به مدل بارونی بلند

این نوع بارونی ‌ها تنوع زیادی دارند. هم از لحاظ آستین، یقه، دکمه و حتی از نظر دارا بودن کلاه که در زمان خرید نسبت به استایل و سلیقه خود می ‌توانید از انواع مختلف این بارونی ها را تهیه کنید. اگر فردی قد بلند هستید از افراد مناسب بارونی بلند هم هستید که به راحتی با توجه به نکات دیگر می توانید مدل ‌های مختلفی را انتخاب کنید.

توجه به قد و اندام

بارونی ‌های بلند، موجب بلندتر دیده شدن قد فرد هم می ‌شوند که در زمان خرید باید به قد توجه کرده و اگر قد کوتاهی دارید، از جمله افراد مناسب بارونی بلند نیستید و باید مدل ‌های دیگری را انتخاب کنید.

خرید بارونی

توجه به کیفیت و جنس پارچه بارونی

یک نکته بسیار مهم در زمان خرید بارونی بلند وجود دارد که آن کیفیت بارونی ‌ها است. باید لایه بیرونی این بارونی‌ های بلند ضد آب باشد تا شما را از خیس شدن حفاظت کند. البته اگر بارونی شما دو لایه باشد، جنس لایه داخلی هم باید گرم و کلفت باشد تا سرما را احساس نکنید. باید پارچه ‌هایی که این بارونی ‌ها از آن تولید می ‌شوند را هم مورد بررسی قرار دهید تا به راحتی و سریع دچار خرابی و پوسیدگی نشوند.

توجه به رنگ بارونی ‌های بلند

در خرید بارونی ‌های بلند، باید به رنگ ‌های آن هم توجه کرد؛ زیرا باید رنگ بارونی با رنگ پوست و استایل شما هماهنگی داشته باشد. این بارونی ‌ها باید برای مکان ‌ها و مناسبت ‌هایی که استفاده می ‌شوند، مناسب باشند. به طور مثال بارونی ‌هایی به رنگ جیغ هستند، مناسب مکان ‌های رسمی نیستند. همان طور که گفته شد افراد قد بلند افراد مناسب بارونی بلند هستند.

کلام آخر

انواع مختلف بارونی ‌های بلند نسبت به بعضی از پالتوها و کاپشن‌ ها، اندام فرد را طبیعی جلوه می ‌دهند و افراد را لاغرتر یا چاق تر نمایان نمی ‌کنند. افراد مناسب بارونی بلند افرادی قد بلند هستند که پوشیدن بارونی موجب زیبایی و کشیده‌ تر شدن این افراد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *