مقالات

انواع یقه های مانتو ها را بشناسید + هر یقه برای چه سبک مانتویی مناسب می باشد؟

انواع یقه مانتو

یکی از نکاتی که در زمان خرید یا دوخت لباس ‌ها و مانتو مورد توجه قرار می گیرد، مدل یقه آنها است که باید با مانتو و لباس تناسب داشته باشد. در استایل هر فردی قسمت قابل دید، یقه‌ ها هستند که نقش بسیار با اهمیتی در استایل هر فرد دارند و طراحان با طراحی انواع یقه مانتو، پالتو و لباس ‌ها موجب زیبایی استایل افراد می ‌شوند. پس انتخاب مدل یقه مانتوها یکی از مواردی است که در زمان دوخت یا خرید مانتو باید مورد توجه قرار بگیرد. در این مقاله مزون لباس ثامن، همراه ما باشید تا با انواع یقه مانتو آشنا شویم.

 

مدل های متنوع یقه مانتو

بیشتر طرح‌ ها و مدل ‌های یقه در مدل های مانتو اسپرت و مجلسی و … دارای زیبایی خاصی هستند و هر خانمی زمانی که مانتو جدیدی را تهیه می کند، می خواهد در نظر دیگران جذاب و زیباتر جلوه کند. اما برخی اوقات مانتوهایی که تهیه می ‌شوند، زیبا هستند؛ ولی احساس می ‌شود که در اندام دیگران زیباتر به نظر می ‌آیند و شاید فکر کنید این به دلیل تپل‌ تر و گردتر بودن صورت فرد باشد. اما دلیل آن این است که افراد بیشتر مانتوهایی را خریداری می ‌کنند که معمولا رنگ آن، تناسبی با رنگ پوست داشته و اینکه دارای مدل زیبایی است که بیشتر به آن توجه می‌ کنند و بیشتر اوقات در خرید و انتخاب مانتو به یقه مناسب توجهی نمی ‌شود. اما باید توجه داشت زمانی که مانتو مجلسی تهیه می ‌کنیم، انتخاب یقه متناسب با فرم صورت و اندام از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر فردی دارای صورت کشیده باشد، باید مدل یقه مانتویی را تهیه کند تا صورت او را گردتر جلوه دهد. پس همان طور که هر مدل آرایش و مدل مو برای هر فردی مناسب نیست، مدل ‌های مانتو هم طبق شکل بدن و فرم صورت هر فرد طراحی شده و باید از انواع یقه مانتوی مناسب انتخاب شود.

 

انواع یقه

 

 انواع یقه مانتو های اسپرت

شاید شما هم آگاه باشید که هر مدل و طرح یقه ‌ای، برای هر مانتویی مناسب نیست و موجب زیبایی و خوش استایلی فرد نمی ‌شود. مدل ‌ها و لباس ‌های زیادی که یقه و آستین آنها به کل با لباس تناسب ندارد در بازار وجود دارند و برای اینکه یقه مناسبی برای مانتوی خود را انتخاب کنید، باید به طرح پارچه و جنس آن توجه داشته باشید. به مدل جیب، آستین، کوتاهی و بلندی مانتوها و حتی رنگ آن هم می ‌توانید توجه کنید تا یقه مناسب را انتخاب کنید. انواع یقه مانتو عبارت اند از:

 

یقه هفت

این مدل یقه، طبق فرم گردن و معمولا به شکل هفت طراحی و دوخته می ‌شود و برای اکثر افراد هم مناسب است و زیبایی گردن را هم افزایش می ‌دهد. افرادی که اندام درشت ‌تری دارند، از یقه ۷ بازتر این مدل یقه می ‌توانند بهره ‌مند شوند؛ زیرا یقه هفت هم به صورت باز و هم بسته طراحی می ‌شود و موجب کشیده ‌تر دیده شدن گردن و اندام افراد می ‌شود.

 

یقه ایستاده

این مدل یقه هم مدلی است که از حلقه یقه تا ۳ سانتی ‌متر به بالا طراحی می ‌شود تا روی گردن ایستاده باشد. یقه ایستاده دارای شکل ‌ها و اسامی مختلفی است و باعث می ‌شود بالاتنه فرد کشیده ‌تر و بلندتر دیده شود. این مدل از انواع یقه مانتو برای فرم‌ های رسمی مناسب است و طراحان لباس برای لباس ‌های رسمی، اداری ازآن بیشتر استفاده می ‌کنند.

 

یقه گرد

یقه گرد برای انواع لباس ‌ها و مانتوها مناسب است؛ زیرا به گردن و صورت زیبایی خاصی می ‌دهد و برای افرادی که دارای شانه ‌های پهن و گردن باریک هستند، مناسب است و جلوه بی ‌نظیری به زیورآلات آن ها می‌ دهد.

 

 انواع یقه مانتو های مجلسی

انواع یقه مانتوها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که برای مدل مانتوهای معمولی، مجلسی، اداری و … متناسب با مدل و طرح آنها طراحی و دوخته می ‌شوند. مدل یقه برای مانتو مجلسی عبارت اند از:

 

انواع یقه مانتو های مجلسی

 

یقه انگلیسی

یقه انگلیسی بسیار شیک بوده و برای دوخت مانتوهای رسمی، پالتو و کت کاربرد دارد. یقه انگلیسی هم مانند یقه آرشال برگردان است و برای لباس ‌های کار هم از این نوع یقه استفاده می ‌شود و لبه‌ های باریک و پهنی دارد.

 

یقه آرشال

این مدل یقه از انواع یقه مانتو مناسب پالتو و کت نیز است و موجب کشیده ‌تر دیده شدن بالاتنه فرد می ‌شود و بین بانوان بسیار پرطرفدار است. این یقه سرخود بوده و می ‌توان روی یقه‌ های هفت هم آن را طراحی کرد.

 

یقه بلیزری

این هم یکی دیگر از انواع یقه مانتو است که شبیه یقه انگلیسی بوده و قسمت دال آن بیشتر است. در یقه بلیزری قسمتی از پارچه روی هم قرار گرفته است که برای دوخت یقه بارانی، پالتو و مانتو کاربرد دارد. دوخت و خرید مانتوهایی با یقه بلیزری برای استفاده روزمزه هم مناسب است و با سلیقه بسیاری از خانم ها تناسب دارد.

 

یقه آمریکایی

این مدل یقه امروزه در انواع مانتو زنانه دخترانه بیشتر دیده می ‌شود و از انواع یقه مانتو مناسب مانتوهای جلو باز و اسپرت است و می ‌توان گفت این یقه در مانتوهای تابستانی و نخی هم بسیار کاربرد داشته و مدل های زیادی از این نوع مانتوها در بازار وجود دارند.

 

یقه پیراهنی

این مدل یقه را به عنوان یقه ‌های پایه دار هم می ‌شناسند که بیشتر در پیراهن ‌های مردانه کاربرد دارد؛ ولی امروزه در بعضی از مانتوهای زنانه و لباس ‌های خانم ‌ها هم استفاده می ‌شود. یقه پیراهنی یقه رسمی بوده که در لباس ‌هایی مانند: ژاکت، پیراهن، و حتی لباس ‌های غیر رسمی مثل پیراهن ‌های جین هم استفاده می ‌شود.

 

کلام پایانی

مانتوها و لباس ‌ها، دارای یقه‌ های زیبا و متنوعی هستند که هر کدام زیبایی خود را دارند. از یقه مانتو نمونه هایی را معرفی کردیم که البته تعداد زیادی از اسامی یقه‌ ها هم وجود دارد که در این مطلب نمی گنجد. مانتوها دارای یقه‌ های فانتزی هم هستند که می ‌توان به یقه حلزونی و دراپه آن اشاره کرد. با آشنایی با انواع یقه مانتو می ‌توان یقه‌ های مناسب را برای استایل روزانه خود در موقعیت های مختلف انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *